Gå til innhold
  • Bli medlem

Sikker fangst?


josoder

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gjort flere forsøk på å ta med guttungen på fisketur til Vansjø. Hver gang har vi kommet like tomhendt hjem. Min anseelse som fiske-pappa står i fare :?, og jeg må ut og søke hjelp. Neste fisketur MÅ det bli fangst, uansett art og størrelse.

Er det noen som kan dele tips om hvor i Vansjø-området vi bør dra? Det må være landbasert, da vi ikke har tilgang til båt i Vansjø. Vi sogner til den nordlige delen av Vansjø (Rødsund, Mosseelva osv).

Tips til andre fangstsikre fiskesteder i Follo eller Nordlige Østfold tas også gjerne imot.

Mulig jeg her spør etter ting folk helst ikke vil dele i åpent forum, men jeg håper noen ser problemet og kan være behjelpelig på et eller annet vis.

mvh Jørn Søderholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg 100% ukjent i Vansjø og området, men om det finnes åbbor og mort så skal mark og dupp/søkke gjøre susen hver gang! Er det noen odder som stikker ut som man kan fiske fra? Gå dit. Du får dekket et mye større område fra samme sted enn hvis strandlinja er helt rak. Handler bare om å ordne litt bedre statistikk for deg selv.

Når det er sagt så vil jeg sterkt anbefale å dra på tur for turens skyld og ikke bare fangsten. Krever ikke så mye, men kanskje ta med en minigrill e.l. Fangsten er en bonus på turen. Prikken over i-en. Telttur kanskje? Fiske utover natta? Mye fisk kommer inn mot land når sola har gått ned. Det hjelper kanskje å lokke fisken inn med for? Hvertfall på mort og åbbor (og karpefisk generelt). En boks med mais gjør ofte susen her. Hiv uti en håndfull. Fyr opp minigrillen, dvs la foringa virke litt før dere begnner å fiske. Så.... mark og dupp/søkke i retning der du foret med mais. Kan også bruke maiskorn på kroken. Triks i Ludo er lov :roll: Og blir dette en suksess, så da kan det være den vanlige konkurransn med størst, mest, minst fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.