Gå til innhold
  • Bli medlem

Slug og hagle


daggiss

Anbefalte innlegg

Annonse

Stort sett er det stemplet på løpene hvilke trangboringer de respektive løpene har. Noen produsenter merker med stjerner, andre med bokstaver (eks M, F). noen bruker ogs diameteren på løpet ved trangboringen, så man må regne ut hvor trang den er. Slugkulene er laget av bly, og gir ikke spesielt høyt trykk med standard slugpatroner - jeg ville likevel brukt det åpneste løpet (minst trangboring) til slugskyting (normalt løpet som avfyres med fremste avtrekker (dersom du har dobbel avtrekker))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener jeg hørte noe en gang at man ikke skulle skyte med slug med mer enn 1/2 trangboring, helst cylinder. Har du choker skal du ta ut de.

Men som sagt lenge siden. Slugs er jo ikke så vanlig her. Har en pakke med kal 16 hjemme men hagla har for trang boring til å fyre de av.

Er og litt forskjell på slugs. Noen har "god plass" i løpet og forladning er det som tetter. De kan i praksis fyres av i alle. Type Brennecke er svært lite deformerbare og bør ikke skytes uten at man vet de passerer.

En ting du kan teste er å demontere en patron. Putt kula inn i løpet. Skyv den gjennom med pussestokken. Hvis du ikke må ta i for mye så burde det gå fint. Detter kula gjennom kan du jo helt sikkert skyte. Sitter kula fast så du må stake den tilbake er det vel best å finne på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man tar ut chokene så er det ingenting som beskytter de innvendige gjengene i løpet. Oppfordrer folk som ikke har helt kontroll på hva de snakker om til å ikke gi våpentekniske råd. Et våpen er faktisk livsfarlig for skytteren hvis man ikke vet hva man gjør. Tar man bort choken så skjer det sikkert ikke så mye annet enn at løpet blir ødelagt og må erstattes. Ikke farlig, men kan fort bli veldig dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det må være på slug men det finner du sikkert på nett

Hehe, er akkurat det jeg prøver på her :P

Jeg har vært så dristig å skyte med min baikal i begge løpene. Har faset schoker, det gikk heldigvis helt fint.

Skal blant annet jakte fugl i passvik, og er litt betryggende å gå med et par Winchester hollow point slug i lomma, i tilfelle bamsefar dukker opp og er grinete. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.