Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske sneller Shimano


Tor inge

Anbefalte innlegg

Trenge folkets hjelp igjenn helst folk så har peiling :D

Tenkte eg sko ha meg ei ny ferskvanns snalla eg har blitt overaska over Shimano sine sneller å går for ei fra Shimano! Eg har og vore trofast te Abu Garcia Ambassadeur ei snella fra sverge så uten tvil helle mål men syns eg må fornya litt på stilen :D

Det eg trenge hjelp te er egentli få ein god formeining fra dåken, overbeis meg sånn at eg kjøpe den retta snello som sakt så ska var fra Shimano!

Det står om tre stykk Fireblood, Stella og Twin Power!

Håpe på fornuftige svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Har hatt Shimano Stradic i 5 år nå. Beste snella jeg noengang har hatt.

Den spoler riktig med Fireline slik at det aldri blir backlash.

Den med bakbrems er på tilbud hos Gero Sportsfiske for 1399,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Stella snelle, bli gla i den, ta var på den og den vil passe på å gi deg akurat den fiske opplevelsen du fortjener, om noen sier dette er dyre sneller vil jeg tro dette bunner i gjerrighet eller at man ikke bryr seg stort om følelse når man fisker. stella en snelle du har resten av livet om du tar vare på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men slik tankegang er ofte rot til at mange sliter økonomisk, folk med rot i økonomien kjøper ofte bare dritt istedet for kvalitet noe som fører til at du må kjøpe dette utstyret fryktelig mange ganger da dårlig utstyr ikke varer livet ut om du bruker det. bedre å kjøpe en snelle du har livet ut og vil vere fornød med resten av livet til en høy pris, en og kjøpe en dritt snelle til 300-400kr 10-20 ganger i løpet av livet som i tilegg gir deg en fiske opplevelse man ikke fortjener. Å vil man ha en fin opplevelse ja så må man desverre bruke litt ekstra.

Og ta dette fra en som ikke har god råd så langt derfra men ønsker man noe mye nok så får man spare til det.......

(slenger med at man trenger ikke en stella for å nyte en fisketur så det er sakt men jeg forsvarer prisen for en bedre snelle skal man lete lenge etter, men finnes mange alternativ som er rimeligere en dette som er verdt og prøve men ville holdt meg til Shimano....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også god erfaring med Shimano, men de jeg har hadt har vært i prisområdet 1000-1500.

For de fleste er disse absolutt bra nok, men fisker du en del bør du nok styre unna de aller billigste.

Shimano var for en del år siden langt foran de fleste andre merker, har inntrykk av at forskjellene har blitt mindre.

Det jeg har sett som det største fortrinnet er snøreopplegget som er meget bra og meget viktig om du sveiver sakte med lite motstand (f.eks med flue og dupp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har selv Ambassadeur, Men den brukes til tungt fiske, Laks sjøfiske. Ei Fantastisk slitesterk snell (7000 syncro)

Når jeg skal til fjells/innlandsfiske, blir det haspel. Har selv Twinpower, og Stella. Ser at noen skriver FOLK HAR VERT PLAGET MED TIDLIGERE TWINPOWER, DET Har ikke jeg med min iallefall :) (Hvem pokkern satte på CAPSLOCK???) Begge snellene jeg har er kjempesneller, og det tror jeg også Fireblood også er:)

Gå for Shimano

TIPS!!

www.komplettfritid.no bruker OFTE å ha avært gode tilbud på slike sneller. Kjøpte min Stella 1000 der, for 798 kr. i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Har selv Ambassadeur, Men den brukes til tungt fiske, Laks sjøfiske. Ei Fantastisk slitesterk snell (7000 syncro)

Når jeg skal til fjells/innlandsfiske, blir det haspel. Har selv Twinpower, og Stella. Ser at noen skriver FOLK HAR VERT PLAGET MED TIDLIGERE TWINPOWER, DET Har ikke jeg med min iallefall :) (Hvem pokkern satte på CAPSLOCK???) Begge snellene jeg har er kjempesneller, og det tror jeg også Fireblood også er:)

Gå for Shimano

TIPS!!

www.komplettfritid.no bruker OFTE å ha avært gode tilbud på slike sneller. Kjøpte min Stella 1000 der, for 798 kr. i fjor

Var det skrivefeil eller fikk du en Stella 1000 for 798,- kroner? Det må være tiårets beste kupp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det skrivefeil eller fikk du en Stella 1000 for 798,- kroner? Det må være tiårets beste kupp :)

Unnskyld, Det har forekommet en trykkfeil, Det var en Stradic:) Men allikevel godt over halv pris.

De har forresten hatt Stellaen til under fire tusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey hey!

Folkens eg har fått ein del inntrykk av diverse fiske sneller her nå, Shimano Stella, Twin Power og Fireblood! Eg syns kansje ikkje heilt dåken får fram det posetiva me dei forsjellige.

Berre gå på få fram det goda i Snella :) Så tar me heller ein gråvevaluering etter på :lol:

Hørre dåken klage på pris det er vist veldigt høgt prioritert blant mange ser eg men så ser eg at folk er volsomt rett på det er bra. Gjer ikkje meg noke om eg kjøpe ei dyr snella, sånn så ein seie her kjøp deg ei Stella bli glad i den er jo det det handle om. Men eg vill hørra litt meir fra dåken for nå står det nemlig berre mellom Shimano Stella og Fireblood?

Fekk nettopp Twin Power å den helle mål den, men suns liksom ikkje noke meir!

PS: Ambassadeur kejmpe sneller det vare live ut dei og men dei har tapt seg på markede nå va ikkje sånn så før. Eg syns det blir for stivt å fiska me Ambassadeur men for all del det e jo ein kvalitets sjønnhet fra Sverge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke prøvd Twin Power på en sån måte at jeg kan si så mye om den men tviler på du går på noe kjempe bommert om du tar denne.....:-)

Stella`n har jeg prøvd og er en helt fantastisk snelle på alle områder du kan tenke deg, har enda tilgode å høre noen evaluere denne snella på dårlig vis....

vil heller ikke begi meg ut på noe ekspert analyse men sier som så at blir du ikke fornøyd med den så ligger nok ikke problemet hos snella...hehe Har vel hatt 100 sneller av ulike typer og fasonger mye av det shimano men ingen av de gir samme følelse som stella.

Jeg bryr meg ikke så mye om teknisk data og oppbyggning av kulelager og div, det som betyr noe er hvordan greia fungerer og denne snalla fungerer så til de grader. Fikk du lite fisk tidligere vil nok ikke denne snalla gi deg mer fisk men du har det vertfall fint der du står å sveiver med et lite lurt glis bare fordi du har en stella...;)

Men mest fisk drar jeg fortsatt på min mini shimano TX 500 som er 15-17 år gammel....:) Når man sveiver på denne snella kan man dra sveiva en halv runde begge veier før den tar tak i noe som helst og den er nok ikke en nytelse for noen andre en meg å fiske med. Men er rart med det når man får et forhold til noe hvor mye man aksepterer og så lenge den drar de største fiskene ja så får denne snella mest kos å pleie.. :) Dette har å litt med følelsen man har i kamp med fisken, en ørret på opp mot 3kg på en snelle som er så lita at du knapt finner sveiva er morro. så uansett valg av snelle så velg en snelle som gir deg en god følelse når du fisker, dette kan umulig en Ambassadeur gi når man fisker ørret eller røye i fjell vann uten at jeg har tengt prøve eller har prøvd det.

Så i mine øyne er det viktigste når man kjøper utstyr at man har en tanke om hvor dette utstyret skal brukes og på hva, en stella 1000 foreksempel er en nydelig snelle til kamp med en hvilken som helst ørret på fjellet stor som liten fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det var STELLA valge kom på så nå er den bestilt og det får koste det det koster. Eg trur ikkje eg kjeme til og angre på det for driv du aktift fisk blir det brukt ein del. Nå i åpningen på sesongen har eg vore å fiske 5-6 timar 15 dagar på rad!

Klart det e jo litt dyrt me STELLA men det går seg altid te det vettu.

Det er bedre me bålmandag enn blåmandag 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fireblood er bare en pimpa eldre stellamodell. Har man kronene så er Stelle noe av det beste man får for penger! Har selv en Stella1000FD og er superfornøyd.

Men det er vel mange andre billigere sneller som gjør jobben, og som holder i bøtter og spann. Stradic er tidligere nevt og er ei god snelle med høy utveksling for fiske etter kjapp fisk som f.eks ørret.

Du kommer uansett ikke til å angre på stella kjøpet 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var STELLA valge kom på så nå er den bestilt

Grattis 8)

Du blir sikkert fornøyd. Jeg synes også selv at det er litt ok å vite at det man har kjøpt

er top notch på en måte. Hele fiskeopplevelsen heves imnsho mange hakk når utstyret er i orden.

Snøreopplegg, feelingen man har med snøret under kroking og innsveiving, og lengden og presisjonen på kastene er ting

jeg merker er mye bedre nå enn det var med f.eks Hyperloopserien til Shimano.

Jeg kjøpte ikke Stella selv siden jeg ikke hadde råd til den, men til og med Seido føltes som et stort fremskritt.

Var heldig og fikk kjøpt en rimelig Fenwick Ironfeather II-stang en gang i tiden, og det er en fantastisk kombinasjon

når det kommer til lett ferskvannsfiske.

Lykke til videre og tvi tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv bruker jeg og er veldig fonøyd med Shimano Twin Power CI4 4000 SFA en veldig god haspelsnelle.

bruker også Shimano Calcutta 700 B veldig god og ikke spesielt dyr multiplikatorsnelle.

Ville ikke ha byttet de ut for noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.