Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt: Helsport Ringstind Light 2 eller Eureka Moonshadow Duo XP / Spitfire Duo ?


ulriken

Anbefalte innlegg

Takker for telttips i en annen tråd. Sitter nå igjen med 3 alternativer:

Helsport Ringstind Light 2

Eureka Moonshadow Duo XP

Eureka Spitfire Duo

Jeg liker kanskje Spitfire best pga av at innerteltet kan brukes alene, men er usikker på om vannsøyle på 2000 er godt nok på våte dager? Moonshadow er jo en del tyngre, ser jeg.

Erfaringer / synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke erfaring med de to andre, men Ringstind Light 2 er jeg veldig fornøyd med. Fordelen med 4000 mm vannsøyle merker du først når det regner og blåser godt. Da øker sannsynligheten for at dråpene slår igjennom duken i vindkastene på et 2000 mm telt. Det er jo litt prisforskjell på disse teltene, men de 1000 kronene som skiller kan nok være vel anvente penger hvis du ikke satser på kun finværsturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg kan tipse om her, er at Spitfire-teltet har et innertelt av mesh. Jeg var nordpå med et lignende telt (ikke Spitfire) i forfjor, og det blir ganske luftig i et sånt telt - ytterteltet går ikke helt ned i bakken. Veldig bra hvis det er varmt, men hvis du får en kald natt med litt vind så er det ikke så trivelig :D

Her har du forøvrig ei bra nettside: www.cheaptents.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.