Gå til innhold
  • Bli medlem

Matre i Juni.


Svein-Rune

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen her som er kjent i Matre fjellene? Lurer på å ta turen innover fra Stussdalen mot Kupevatnet? Noen som vet noe om snøforholdene der nå? Tenker å reise om ca 2 uker. Evt noen andre gode tips i dette området? Glad i å fiske, så det bør helst være et bra fiskevann i nærheten.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Hei!

Du har kanskje vært der allerede, men svarer likevel. Jeg har nå vært i det området i en måned nå i telt. Lagt med mange vann. Brandavannet, Flådalsvannet og Kupevann er nok vann jeg liker meg rundt. Bra fiske. Hadde gummibåt med som jeg ruller sammen og hiver oppi en 90-liters sekk og bærer med fra vann til vann. Det kan jeg anbefale. Da kan du ro omtrent fra parkeringsplassen med bagasje. Jeg hadde hoved-base ved Brandavannet der jeg har laget en fin leirplass ved syd-vest siden av vannet litt opp en høyde(20m) som du vil kose deg på.Så tok jeg lettvektstelt og vandret derfra, og gikk tilbake for å fylle på med ny proviant. Bør ha båt der til den leirplass pga. ulendt terreng. Størst fisk jeg har tatt der er på 700 gram, ved elve innløpet. Men det var på høsten, nå er fisken slank så...! Flådalsvannet har fisk på halv kiloet, kanskje mer og, men har fått på halvt kilo. God telt plass nord i vannet med elve-innøpet.

PS: Så Mink der nå, det var dårlig nytt for storfisken. Skyt den om du kan....

Kupevann har fantastisk plass på syd siden av vannet. Der er fiske kort som kan kjøpes av Hausvær auto. Du er i Masfjorden kommune nå.

Selv har jeg fått mindre fisk der, men la deg ikke lure, her kan være mye bedre enn det jeg har fått...!

Jeg vil anbefale små ukjente vann, jeg sier ikke mer.....!!!!???

Hører gjerne fra turen,,, er mitt favoritt område og er godt kjent der og kan gi tips hint og her, men alltid er der nye uoppdagede ting som en ikke har fått med seg.

God tur!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.