Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold NÅ


gi

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg gikk fra Valdresflya og oppover mot Rasletind på fredag. Det var bra med snø, mellom 1 og 2 meters brøytekanter. Men lørdag og søndag var det 7-8 varmegrader og øs pøs regn. Jeg var ved Beitostølen og der nede gikk det veldig hardt på snøen de to dagene. Jeg ville allikevel ikke vært nervøs for at det er nok snø oppe på Flya, men hvis det ikke kommer noen kuldenetter vil snøen være pill råtten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg opp på Flya i helga + mandag for å gå på Kalvehøgder, Kalveholoer og Rasletinder.

Men nå som det er så mye snøsmelting og så gruelig varmt er jeg usikker!

Ifølge YR så skal det bli et par minus og et par varmegrader midt på dagen både lørdag og søndag.

Jeg håper at det skal gå bra, og at det skal være skare til en viss grad.

Noen innvendinger? Regner med at det er relativt stor skredfare nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattefrost, som det ser ut til å bli mot helga, vil nok bedre føresituasjonen betraktelig.

Ingen som vet om det er skiføre fra veien i Sjodalen (langs bekkedaler) mot Nautgardstindmassivet, ellers såpass kort bæring at traversen kan være noe å tenke på?

Blir veien til Spiterstulen stengt i pinsehelga også? Hva med Leirvassbu, åpen vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.