Gå til innhold
  • Bli medlem

Marmot Minimalist jakke og Optima bukse


tcDigg

Anbefalte innlegg

Har planlagt å reise på nokre skog- og fjellturar i løpet av vår/sommer/høst og har gått til anskaffelse av mykje av det ustyret eg treng. Men har enno ikkje vanntett skallbekledning.

Valget er om eg skal kjøpe lett packlite som eg fort drar av og på meg avhengig av været, eller heller kjøpe noko tyngre og sterkere...

Heller i grunn mest mot først alternativ sidan bruk stort sett blir i den varme årstida, pluss at eg har softshell klær og i tillegg så er jo prisen i litt forskjellig klasse.

Ser XXL har villmarksmesse denne veka og at dei har Marmot Minimalist jakke og Optima bukse på salg. Nokon som har prøvd desse... er dette eit godt kjøp?

Andre alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte jakken ved et tilsvarende tilbud på XXL i fjor høst. Har ikke brukt den i så veldig mye dårlig vær (dvs regn i mer enn et par timer i strekk), men den har foreløpig holdt meg tørr. Hetten er god og romslig. Mansjettene på håndleddene kan virke noe stusslige, men lukker du de skikkelig vil de nok holde til ditt bruk.

Jakken er stooor i størrelsen, jeg er vanlighvis en mellomting av medium og large, denne jakken har jeg i medium, og den er nesten i største laget. (men regner med du uansett prøver før du kjøper)

Konklusjon: Mye jakke for pengene!

Buksen: Jeg er ikke sikker på om det er denne buksen jeg har, det er en lett Marmot Paclitelignende bukse som er ca 2 år gammel (ikke kjøpt på XXL, såvidt jeg husker kostet den 1000 kroner på outdoor i Bergen) Stoffet i seg selv holder tett, MEN av en eller annen idiotisk grunn er det lommer på buksen, som det IKKE er vanntette glidelåser på. I tillegg er klaffen "feil" vei, dvs med åpningen fremover. Sist gang jeg brukte buksen gjennom en regnværsdag var begge lårene våte pga dette. Irriterende!

Jakke: Løp og kjøp!

Bukse: Skeptisk.... (med forbehold om at jeg har samme buksen, sjekk om den har lommer, jeg tror modellen før den jeg kjøpte ikke hadde lommer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dette settet rundt påsketider, litt på impuls, fordi jeg skulle på en 4 dagers tur på Hardangervidda.....og værmeldingen var helt enkelt dårlig. Har litt dårlig erfaring med impulskjøp, men ikke denne gangen. Brukte det på Hardangervidda i relativt sprek vind og med mye nedbør i form av regn og sludd. Det holdt tett og jeg ble overrasket over hvor godt det pustet. Mulig jeg hadde litt dårlige forhåpninger i utgangspunktet, men utstyret var over all forventning.

Kan ikke si så mye om holdbarheten, men det er vel litt sånn med pac-lite-klær, at en må være litt mer forsiktig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.