Gå til innhold
  • Bli medlem

nordmarka på langs


maxkrone

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg og dama planlegger å gå nordmarka på langs neste helg, og legge inn 2 eller 3 overnattinger. I utgangspunktet hadde vi tenkt å benytte oss av DNT hyttene for overnatting. Vi ønsker å starte i nord (gjerne f.eks. Grua) og gå inn igjen til byen. Er det noen som har erfaring med dette og kan foreslå en god rute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

vil dere følge blåsti eller skogsvei, skal dere fiske, har dere sett ut hvilke hytter dere kunne tenke dere å overnatte på, hva legger dere i "sentrum" - Maridalen, Sørkedalen, Lillomarka, Sognsvann, Frognersæter ?

PS! det lønner seg å forhåndsreservere hyttene i oslomarka neste helg, ellers kan det hende at dere må ligge ilag med musene :-)

- bookingsystemet --> https://web.visbook.no/booking/system/4692/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bekjent som har gått samme ruta. Han syntes at den mest nordlige delen fra Grua var ganske våt (mange myrområder) og han likte seg mye bedre i den sørlige delen av marka. Dette bør du vel kunne se på kartet og planlegge i henhold til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at Sinderdammen er en veldig bra overnattingshytte. Den må bookes på nettet pga bare fire sengeplasser...

Følg ellers blåstiene mest mulig og unngå grusveiene. Gå gjerne over Pershusfjellet, Kjerkeberget/Revshammeren og Kikuttoppene hvis mulig.

Ha med sommerkart. Vinterkart duger ikke i det hele tatt. GPS er bra, men husk masse ekstra batterier. Det hender folk forsøker å klare seg uten kart bare ved å følge skiltingen på blåstiene. Det er veldig dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

kupper heller litt her fremfor å lage ny tråd om samme tema.

Jeg og en gjeng venner tenker å gjennomføre en lignende tur i august. Utgangspunktet vårt er tenkt som bjørgeseter (vi har en hytte der vi starter fra) og mål er vel ikke helt bestemt, men Sørkedalen er vel det heteste alternativet for øyeblikket.

Noen som har vandret rutene her og har noen gode tips? Vi tenker å ha med telt, så hytter er intent krav for ruta. Holder 6 dager ute for gjennomføring av turen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk nordmarka på langs i fjord høst og hadde bare èn overnatting, det anbefales fler. Ruta var: grua-katnos-sørkedalen.

turen fra katnos til sørkedalen var ikke særlig spennende, det er mest skogsbilveier. Fra katnos anbefaler jeg heller å gå nedover forbi kikut. Går du fra grua, så gå for all del over Kollern (blåløypa går vel der). Kjempefin topp med bra utsikt.

god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.