Gå til innhold
  • Bli medlem

Pulk - sikkert vært diskutert hundre ganger før men...


mammapåtur

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er altså småen blitt 2 og jeg venter i spenning på snø så vi kan komme oss på skitur. Har aldri brukt pulk før, er det veldig tungt? Det er en kjempefin lysløype like ved her jeg bor men den er utrolig berg-og-dalbanete (fint ord eller?) og kanskje ikke det beste stedet å begynne? Tror dere han vil kjede seg, eller pleier 2-åringer å synes det er gøy? Fortell meg alt dere vet :)

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei mammapåtur,

Pulk og småen på 2 går bra. Sørg for å ha en god stabil pulk, gjerne med litt lengde på. En god skjerm som går over hodet om den skulle bikke i utforbakkene, likedan må "småen" festes så han ikke kan falle ut ved et eventuelt velt. Sørg videre for god bekledning osv. du som mamma vet dete. Pulk er ikke tungt å dra, lettere enn å bære sekk. Jeg bruker selv pulk til telt såvepose mat osv. Jeg tar den i bruk når det første rimet kommer (Fjellpulken) sørg for stabil trekkarmer som er med på å stabilisere pulken, likedan litt lengde for bedre komfort for den som trekker. I utforbakke vil pulken hjelpe deg med balangsen, støtt deg til draget ca 20 cm bak innfestingen til selene. Jeg foretrekker seler med kryss over skuldrene slik at beltet kommer litt høyt..

PS. VIKTIG. pass på at småen har hendene inne i pulken slik at de ikke når greiner osv.

Mvh

Oddvar R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.