Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforhold i Nordmarka 13. - 17. mai?


AskBurlefot

Anbefalte innlegg

Jeg har lekt med tanken om å ta en tur fra Stryken via - Store Daltjuven - Katnosa - Store Sandungen - Bjørnsjøen - Skjersjøen - Sognsvann.

Ligger det igjen så mye snø at dette er å regne som "galskap" fra 13.-17. mai, eller lar dette seg gjennomføre?

Setter pris på innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer en på transportmåte og "veivalg".

Skal du padle er jeg veldig i tvil, hvertfall på de høyest liggende vannene. Mylla hadde begrenset isløsning søndag.

Vil da tippe på noe is og på Katnosa. De andre vannene har nok isen mer eller mindre gått, mest usikker på Daltjuven.

På ski er det nok litt lite snø mange steder selv om man kan gå enda så lenge man tar av skiene nå og da.

¨

Til fots vil du treffe snø og is i skyggepartier der det har vært skiløyper. Dog rimelig kompakt snø så den pleier ikke være så ille å gå på. Var hvertfall ikke det nord for Mylla i helgen.

Veiene som har vært brøytet er bare. Stier vil være litt av vært vil jeg tippe. Mye bart men der det er snø tråkker du tvers gjennom.

Gjør du om ruta litt så er det bar vei hele veien.

Stryken-LIlle Daltjuvenel Manntjern-Sandungen og så videre innover som du har beskrevet.

Kan jo selvfølgelig gå til Katnosa og.

Det vil være litt ymse med snø i terrenget rundt vannene. Manntjern er sikkert åpent nå men ikke sikker LIlle Daltjuven er åpen hele. Hørte noen rykter i slutten av forrige uke fra noen som bor i marka at "Sandungen burde stort sett isen gå i løpet av helgen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som dette egentlig er en sykkeltur. I så fall en fin en med mulighet for flere avstikkere til fine vann og topper underveis. Flere dagers gåing på grusvei blir lett litt stereotypt.

Det går et par blåstier i området, bl.a den som passerer daltjuvmana og går over skinnskattfjellet. den er periodevis ganske fin! man kan følge den og fortsette på sti mot Maridalen. Mulig det ligger litt snø på den ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.