Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Stjernetind 2010mod


dimex

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd eller sett dette teltet oppsatt?

Siterer komplettfritids produkttekst

To like lange teltbuer gir raskt og enkelt oppsett. Fortelt og stor inngang på begge sider gir et luftig telt med enkel adkomst og godt med bagasjeplass. Innerteltet har myggnett i begge åpninger. Forteltene kan rulles opp. Med ett fortelt opprullet, det andre gjenlukket og med innerteltet tatt ut, fungerer teltet også som gapahuk.

162-910.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

intrykke av telte var veldig bra egentlig men jeg synes vel selv at det ble litt for tungt, men etter å nesten bli "kokt" levende forrige sommer hadde det nok vært fin med det telte. jeg har et 15 år gammelt helsport rundhø, dette har stommatter men ligner ellers veldig, det telte er jeg veldig fornøyd med. desverre begynner det å takke for seg etter 15 år med hardt bruk :P

jeg så på dette telt i fjor vinter på en messe over broduktene som kommer ut og det er et telt jeg ville hatt hvis det hadde vært litt lettere. hvis vekten ikke har så mye å si for deg så tror jeg du nok værtfall ikke vil bli skuffet over telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm.. forsøker helsport å kopiere exped orion? Gleder meg hvertfall til varme dager i år med mitt orion telt. Full ventilasjon. Slippe å våkne dehydrert og svett i mitt tunneltelt :P

Minner jo også Hilleberg Keron, med en stang mindre...

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite go`o-tips: Telt med avtagbart innerttelt kan jo brukes uten ytterteltet. Med noen barduner og litt tau, og en dose oppfinnsomhet funker det bra :D Prøvd det med mitt Rondane 3 light, no problemo :P Tror ikke man svetter ihjel da. Kanskje en likegrei løsning som dette luftige teltet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aalstad: Helt klart! Mange like detaljer, men har ikke 2 utganger, mens lengden innvendig er noe bedre. Nå mangler det vel bare det at Helsport begynner med nylon isteden for polyester i ytterduken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil vel ikke påstå at de har kopiert noen andre. Helsport lagde jo denne typen telt allrede for 20 år siden.

Teltet er nær på en prikk lik mitt GAMLE Snøhetta fra samme produsent, bare endel oppgradert ser det ut til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ante:

Vil vel ikke påstå at de har kopiert noen andre. Helsport lagde jo denne typen telt allrede for 20 år siden.

Teltet er nær på en prikk lik mitt GAMLE Snøhetta fra samme produsent, bare endel oppgradert ser det ut til.

Det er andre produsenter som har holdt på med telt i 20år, og at det "kopieres" litt er ikke til å unngå. Mitt gamle snøhetta (ca15år) ligner ikke i det hele tatt på hverken gimle eller orion, snøhetta ser ut som et helt ordinært tunneltelt, ikke ulikt spitsbergen camp, men uten de ekstra barduneringene på siden, stormmattene og den lille luftekanalen nede på forteltet bak. Snøhetta har gitt meg mange gode opplevelser, flott telt!

N

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente at mitt gamle Snøhetta lignet noe på dette nye Stjernetind, uten at jeg har sett det "live". Synes heller ikke Snøhetta ligner på Gimle i og med at det er et kuppeltelt, og Orion har jeg aldri sett :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei

Drar denne opp igjen da jeg finner dette telte ganske spennende.

Noen som vet om det er noen vesentlig forskjell fra 2010 til 2011 modellen?

Har sett på allak, orion extreme og noen andre telt som har hver sin inngang og dermed mulighet for ekstra god lufting. Teltet er primært tenkt til bruk om sommeren. Det jeg likte med stjernetind er at ytterteltene virker større. Vekten er oppgitt til 3,1 kg, men må vel kanskje legge på litt i velkjent helsport stil?

Noen flere som vil dele erfaringer med dette teltet?

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har testet dette?

Fant ihvertfall ut forskjellen på 2010 og 2011 modellen. Eneste som er endret på 2011 mod. er at innluftventeilen nede på ytter telte kan lukkes helt (stofflukking). Bedre rustet for bruk vinterstid også.

Håper fremdeles på noen som kan dele erfaringer.

Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.