Gå til innhold
  • Bli medlem

Pris på Garmin 60 csx


jepp

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått tilbud av en bekjent om å kjøpe en Garmin 60 csx til 1700kr. Noen som har noen synspunkter på prisen? Ser man får den ny på nettbutikk fra Norge til 2350...

Takk for innspill :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hei

Har fått tilbud av en bekjent om å kjøpe en Garmin 60 csx til 1700kr. Noen som har noen synspunkter på prisen? Ser man får den ny på nettbutikk fra Norge til 2350...

Takk for innspill :P

Heisann!

Jeg ville kjøpt ny, om du ikke har behov for høydemåler og elektronisk kompass (som kun suger batteri) ville jeg mye heller ha vurdert Garmin 60cx.

Den selges billig her: http://www.pixmania.com/no/no/r/garmin-60cx

Helt lik 60csx, men dog uten elektronisk kompass og høydemåler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om den ikke har elektronsik kompass har den fortsatt en slik funksjon at man kan sette opp en rute også får man opp en pil på GPSen som man kan følge? Har aldri brukt GPS før som dere skjønner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå til på gps'en til 1700 kroner. Hvis du må betale 2350 på nett så sparer du 650 kroner. De kronene + en hundrings og kanskje noen tomflasker så har du et kart i Topo Adventure serien. 60CSx er bare en sinnsykt god gps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv sett etter en 60CSx ei stund, og har lagt merke til at prisen har holdt seg uforholdsmessig høy,

sett i lys av prisdropp innen teknologi ellers.

Jeg kjøpte en brukt 60CSx for 2-3 år siden for 2000, med norgeskart og minnebrikke, syns jeg fikk en god deal da....

Nå er den blitt stælt, og jeg fikk litt sjokk over prisene jeg finner nå.

Noen som veit hvorfor de ikke går ned i pris, ikke engang de brukte?

Så faktisk en som ville selge en brukt for 2700,- :)

Blir litt oppgitt over sånt jeg da....

-joar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GPSmodellene har egentlig ganske lang levetid i markedet sammenlignet med.f.eks mobiltelefoner. Ser man på f.eks basis e-trexmodellene så er jo mange av de mer eller mindre uforandret siden 90-tallet. Slik sett er det ikke noen naturlig grunn til at de skal gå veldig mye ned i pris bare fordi de har vært på markedet noen år. For øvrig: kostet ikke 60csx over 5000 ved introduksjon? Da har jo i så fall prisen dalt ganske mye?

Får du med kart i den prisen så kan det jo være pengene vel verdt. Jeg ville bydd ham 1500 for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selv om den ikke har elektronsik kompass har den fortsatt en slik funksjon at man kan sette opp en rute også får man opp en pil på GPSen som man kan følge? Har aldri brukt GPS før som dere skjønner :shock:

Ja det får du, du har også kompass på 60CX, men du må være i bevegelse for at det skal justere seg. Det å legge inn ruter som du følger med "retningspil" er helt likt på begge modellene. Jeg bruker 60CX selv og er storfornøyd. Jeg vet også om mange som har valgt å skru av det elektroniske kompasset og høydemåleren for å ha bedre batteritid.

Da det kommer til topo pro kart, går det rykter om at det kan lastes ned via thepiratebay, både for Norge og Sverige;)

Du kan sjekke litt rundt på pris, men jeg tror ikke noen slår pixmania!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Hei

Har fått tilbud av en bekjent om å kjøpe en Garmin 60 csx til 1700kr. Noen som har noen synspunkter på prisen? Ser man får den ny på nettbutikk fra Norge til 2350...

Takk for innspill :-)

Er det med noen kart så kan det jo være et godt tilbud..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.