Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode fiskemuligheter i nærheten av Sjusjøen?


skrols

Anbefalte innlegg

Hepp hepp!

Til sommeren har jeg selvfølgelig satt av samtlige ferieuker til å fiske, og en av ukene går til hardangervidda.

Men familien har en hytte på Sjusjøen, og jeg kunne tenke meg å utforske fiskemulighetene der til sommeren.

Er det det noen som har gode tips og erfaringer i nærområdet? Om ikke spesifikke vann, så tar jeg gledelig imot tips om hvilke områder som kan være interessante

Jeg er ikke noen utpreget fluefisker, så jeg tenkte å kjøre på med sluk, spinner og mark.

Tidsrommet håper jeg blir en gang i midten av Juni..

Skrols :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo fisk i hele det området. Litt østover har du Åstadalen som er en perle. Problemet med hele fjellet i Ringsaker er at det er masse folk nær sagt overalt. Vi snakker jo om Norges største hytteområde. Mange som plasker og uroer fisken. Men om du ikke finner landets beste fiske så er jo naturen kjempeflott. Og det er jo ikke fisketomt, heller tvert om. Det har bare lett for å være litt mye trafikk. De litt større vannene er nok best med båt hvis du skulle ha mulighet for det. Kort og godt så er det overflod av fiskemuligheter der selv om man ikke kan forvente eventyrfangster som man leser om i bladene. Jeg har selv fått bra med fisk i Ringsakerfjellet i gjennom mange år. Ikke kjempefisker men pen stekefisk er det store muligheter for. Og fisket er best i drittvær som så mange andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange muligheter! Bruker du bilen så har du Gudbrandsdalslågen med storørret, Gausa, Gausdal vestfjell, Øyerfjellet, Åstadalen som allerede er nevnt m.fl. Ta en titt på google earth eller norgeibilder.no så kan du selv finne spennende steder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte tilbakemeldinger!

Er selvfølgelig mest interessert i å finne steder det ikke er så mye folk, men får bare prøve oss fram!

Hadde vært moro å finne et Eldorado som kan bli et fast sted for den årlige fisketuren

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.