Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Arcteryx Theta SV til høsten


Snublefot

Anbefalte innlegg

For alle interesserte kommer det en nye Arcteryx Theta SV til høsten hvor de dropper den IMO idiotiske hette-i krage løsningen fra årets modell, og får på plass en skikkelig hette á la den på Alpha SV. Skal etter sigende være mulig å bestille fra rundt september...

Endelig en kandidat til en real robust vinterjakke fra Arcteryx på tross av manglende stormklaffer på glidelåsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Theta AR er en kjempejakke til sitt bruk og jeg synes hetta på denne fungerer utmerket. Den vil så vidt jeg vet ikke endres.

Jeg refererte til Theta SV, som per i dag etter min mening har en dårlig hetteløsning - særlig med tanke på tiltenkt bruk (jeg er generelt lite glad i hette som kan stappes i kragen). SV er en kraftigere variant enn AR med bl.a. mer robust ytterstoff og frontglidelås. Fra høsten får den samme hette som Alpha SV.

Theta SV: http://arcteryx.com/Product.aspx?Mens/Jackets/Theta-SV-Jacket

Theta AR: http://arcteryx.com/Product.aspx?Mens/Jackets/Theta-AR-Jacket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nok ikke innlegget ditt godt nok :D:!: Theta SV har jeg ingen erfaring med,men ser den er dyrere enn Alpha SV. Blir spennende å se den nye modellen. Må vel investere i ny skalljakke om ikke alt for lenge. Har prøvd litt av hvert, men ingenting kommer opp mot disse kanadierne fra Vancouver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Info kommer direkte fra Arcteryx.

Kan si meg enig at lårlomme hadde vært et fint tilskudd til enkelte modeller, kanskje særlig en litt høy lårlomme á la den på Fjällrävens klassiske G1000 bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For alle interesserte kommer det en nye Arcteryx Theta SV til høsten hvor de dropper den IMO idiotiske hette i krage løsningen fra årets modell, og får på plass en skikkelig hette á la den på Alpha SV. ...

Jeg har brukt Theta SV mye det siste året, og det er definitivt den beste jakka jeg har hatt! Jeg kan være med på at hette-i-krage "ser teit ut", men jeg har ingen ting å utsette på funksjonen til hetta. Den har holdt meg tørr i silregn og varm i sterk kuling. Hetta har gode justeringsmuligheter og et bra snitt, som blant annet leder vann effektiv bort fra ansikt og hals.

For de some er heldige og finner den utgående modellen på salg er det bare å kjøpe, uten å nøle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Litt off topic, men siden vi er inne på Arcteryx jakker.

Jeg kjøpte nettopp en Theta AR.

Har ikke brukt den enda, men jeg lurer litt på om noen andre syns den har litt vel baggy armer?

Er det normalt at de er så romslige?

Jakken er Large, den størrelsen jeg pleier å bruke da jeg er 194 høy.

Den virker riktignok ikke like baggy når jeg får på meg en fleece under...

Erfaringer? Meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men siden vi er inne på Arcteryx jakker.

Jeg kjøpte nettopp en Theta AR.

Har ikke brukt den enda, men jeg lurer litt på om noen andre syns den har litt vel baggy armer?

Er det normalt at de er så romslige?

Jakken er Large, den størrelsen jeg pleier å bruke da jeg er 194 høy.

Den virker riktignok ikke like baggy når jeg får på meg en fleece under...

Erfaringer? Meninger?

Er 192cm og har XL av samme jakke, synes den passer veldig bra. Ikke akkurat slimfit, men passelig både med en tynn trøye under, og en fleecejakke.

Rart det ikke har kommet noe mer info om Theta SV, hvis den skal komme nå i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny Theta SV versjon skal komme septemberish (internasjonalt) og det er også rundt da den legges ut på nettsidene. Når den kommer til Norge vet jeg ikke. Det er jo ikke snakk om noen ny modell, kun en modifisert utgave av en eksisterende, så er ikke sikkert de forhåndseklamerer så voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 192cm og har XL av samme jakke, synes den passer veldig bra. Ikke akkurat slimfit, men passelig både med en tynn trøye under, og en fleecejakke.

Rart det ikke har kommet noe mer info om Theta SV, hvis den skal komme nå i høst.

WTF?

Jeg prøvde XL jakken da de hadde XL av den modellen på 50% avslag. Den var helt ENORM. Ikke bare var den ekstremt baggy men ermene rakk meg forbi fingerspissene.

rare saker =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja!

Den så jo i utganspunktet veldig bra ut (omtrent som forventet) og at veiledende pris har gått ned 700,- er jo heller ikke noen ulempe. Men helt enig at de fargekombinasjonene ikke var noe særlig. At de ikke kunne laget en versjon i nøytrale(e) farge®.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.