Gå til innhold
  • Bli medlem

GPS til iPhone


knorway

Anbefalte innlegg

Annonse

Så vidt jeg vet finnes det til iphone, kun gps-apps som er tilpasset bil/ bybruk.

Tror ikke det finnes noen som kan bruke valige turkart (rett meg hvis jeg tar feil).

Anbefaler deg å titte innom et mer dedikert iphoneforum der det helt sikkert finnes mange som har prøvd en del forskjellige.

ipod1.no er et slikt, vet ikke om det er det beste, men det er det jeg kjenner til.

Mener også at dinside.no hadde en test av gps-apps til iphone for en tid tilbake, den finner du sikkert ved å søke der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prøve OpenMaps, http://itunes.apple.com/us/app/openmaps/id323114547?mt=8. Den har forskjellige kart som alle er basert på OpenStreetMap. Om du ikke kjenner OpenStreetMap så er det et verdensomspennende prosjekt for å samle inn frie kartdata i samme ånd som wikipedia. Det er etterhvert også kommet inn en del stier og andre data som turgåere kan tra nytte av. Gå på www.openstreeetmap.org for å sjekke hvordan området ditt er dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NaVida har et program som byr på topografisk kart, sjøkart og gatekart. Har forsøkt det selv og det fungerer veldig fint og kan lastes ned gratis her, http://itunes.apple.com/no/app/navida/id356821974?mt=8

Denne ramlet jeg over også, og den kan absolutt anbefales. Drar jo kartene over mobilnettet, men så er den gratis! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har prøvd NaVida. Først like før den "Søttende" i Bergen, over Landåsfjellet mot Ulriken, det var spot on hele veien, på stille stier jeg sjelden går (for tiden).

Så idag på skitur i Nordfjord, da falt den ut noen meter der jeg vet det er sparsom dekning. Bra app til hverdags, med E/G dekning. Fint kart etter min smak.

post-4080-133474692517_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.