Gå til innhold
  • Bli medlem

Jeg fant, jeg fant...


Peder K.

Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Anonymous

Hei.

Ikke vet jeg hvilken skapning du har funnet, men tittelen på temaet passa så godt at jeg må fortelle at jeg også har funnet noe.

i fjor sommer var jeg på fjelltur på Hardangervidda. Og vet dere hva!!!! Jeg fant en mann jeg :) etter den tid har det blitt mange fjellturer - tosammen!!!

Nå er vi lykkelige samboere, og i mars kommer en liten fjellfant til i heimen.

JEG FANT, JEG FANT :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg kan se ut fra bildene er dette mest sansynlig en sauskalle, som jeg kan se ut fra tennene er dette en drøvtygger, som benmasse over ved øyehulen tyder er det snakk om et eldre dyr, hullet i skallen er vel helst forvitring hvis jeg ser det rette hullet. Kanskje er det en "Spælsau", noe lengre i tryne enn Dalasau.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar. Men jeg tror ikke det kan være en sau, fordi:

1. Skallen til en sau er 2-3 ganger så stor. Skallen jeg fant er omtrent på størrelse med hodet til en Dachs.

2. Det finnes ingen frittgående sauer i det området jeg fant skallen.

Peder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Men jeg tror ikke det kan være en sau, fordi:

1. Skallen til en sau er 2-3 ganger så stor. Skallen jeg fant er omtrent på størrelse med hodet til en Dachs.

2. Det finnes ingen frittgående sauer i det området jeg fant skallen.

Peder

Kanskje det er en frittgående dachs :)

Det kan ikke være en liten sau da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes ikke dette ligner på noen drøvtygger. Ser man på de bakre tennene ser man at disse er lagd for å skjære kjøtt. Tipper at det er hull etter manglende hoggtenner i front av skallen.

Jeg gjetter på at dette er en liten hund, og at hullet i skallen skyldes det at eieren ikke ville ha den lille hunden lenger. Kan jo se ut som om det er lagd av en .22 kule...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.