Gå til innhold
  • Bli medlem

Erstatning til orginalflaskene fra primus


dimex

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er på utkikk flasker som kan erstatte primus sine orginalflasker til primus omnifuel, de må da selvsagt passe overens med gjengene på pumpa. Jeg vet at mange her fra før av har denne brenneren og det er sikkert noen av dere som har prøvd og kanskje lyktes med å finne erstatninger til de orginale flaskene.

Ser ingen grunn til å bruke originalflasker hvis jeg finner noen som rett og slett er billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes en drøss merker som har SIGG-gjenger på flaskene sine.

Desverre har noen noe dårligere kvalitet, til og med Optimus har hatt problemer med enkelte av sine grønne flasker. Usikker på om det er produksjon eller brukerfeil.

Alle disse flaskene har egentlig presset inn en aluminiumsring med gjenger til korken/pumpa og disse kan begynne å lekke.

Det finnes flasker med nesten lik utførelse, og der må du bruke krefter for å få korken til flaska di nedi.

Bare ta med korken, og test i butikken.

Forøvrig så har jeg sett billige flasker fra http://tinyurl.com/36ndvlv

Denne http://tinyurl.com/2wnp3du til 42 kroner inkl frakt kan være verdt å prøve.

Har ikke prøvd flaskene, men har handlet fra denne selgeren 2 ganger og er fornøyd så langt.

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte en flaske fra eagle. Tenkte aldri over at den var uorginal, da jeg fikk den med fra butikken sammen med omnifuel`en..

Fungerte bra i ett år, før det en morgen sa poff i enmannsteltet. Halvliter med bensin og bensindamp tok fyr da pumpestanga løsnet fra gjengene. Kun iført boxer og ullfrotte genser så ble det stygge brannskader!

Sendte alt inn til primus for en sjekk, og de fant ut at flasken (den uorginale) hadde en åpning på 0.6 mm (mindre enn 1 mm) større enn deres egne krav! Umulig å sjekke på egenhånd, og som sagt - det fungerte godt i ett år, før en morgen.....

Svaret fra Primus ligger på bloggen jeg skrev om turen jeg skulle på. Www.norgeisirkel.com

Bilder av beina under linken bilder også....

Kjør orginalt. Dyrt men sikkert!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff :)

Ja, sikkerheten er overhode ikke noe jeg vil gamble på, da får det heller bli noen kroner dyrere, eventuellt at jeg tømmer over på orginalflaska før bruk, tror helst det blir orginalflasker så slipper jeg søl ved helling av drivstoffet fra det ene til det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, knivskarpt skille (fortsatt) der ullsokka gikk. Like skarpt skille ved boxer`n på innsiden av låra :)

Hadde vel hjulpet med ull på beina. Hadde ullfrotte fra forsvaret på overkroppen, det gikk bra.

Primus var snille, de sendte ny primus med orginal flaske som plaster på såret. Hver gang jeg fyrer opp den nå i ettertid,

så dobbelsjekker jeg at det står prrrriiiimmmuuuussss på siden av flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XXL tok 99 for den lille og 119 for den store av Primus sine egne flasker for litt siden hvertfall.

Vet ikke om det er samme pris lenger. Uansett så gidder jeg ikke spare kr 20-50 på å kjøpe noe uorginalt der. Er jo egentlig bare 1 flaske det er snakk om, den du bruker på brenner.

For oppbevaring kan man jo bruke uorginalt så lenge de er tette. Så fylle over til orginalflaske for bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.