Gå til innhold
  • Bli medlem

3-sesongs sovepse og liggeunderlag til meg og dama


grizzly

Anbefalte innlegg

Vi trenger nye soveposer og liggeunderlag.

Soveposene: Vi blir å bruke soveposen vår, sommer og høst. Mest vår i marka, og sommer i fjellet. Soveposen må ha mulighet for å kunne kobles sammen ved ekstra kalde netter :D Litt usikker på om jeg skal gå for dun, synt eller kombinasjon. Pris 1000-1500. Holder det?

Liggeuderlag: Jeg har lyst til å ha noe med god komfort. Har kikka på Exped-mattene. Noe i den sjangeren. Vi er begge forholdsvis lave, og dermed forholdsvis lette i vekt, så vi trenger kanskje ikke de tykkeste underlagene? Dama har hund, som sikkert blir å være i teltet. Hvordan er hundeklør på liggeunderlagene? Pris: sånn ca rundt exped synmat-pris.

Våre vitale mål :)

høyde: 175 og 157

vekt: +- 60kg

Noen som har noen anbefalinger til oss? Kom gjerne med anbefalte nettsider/butikker i inn og utland. Jeg handler gjerne fra utlandet hvis jeg tjener på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Undertegnede har fjernet linken i dette vedlegget, da det fremprovoserte en reaksjon som jeg ikke har noen problemer med å forstå/respektere. Men når det etterspørres konkrete råd om utstyr/leverandører i en slik tråd synes jeg det bør være legitimt å kjøre "rent trav" fra entusiastiske aktører.

Mattis T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som reagerer på at Mattis T. til stadighet linker til produkter og tilbud fra en butikk det virker som han er med å drive? Minner om kjørereglene for Fjellforum:

"Bedrifter, organisasjoner, reisearrangører m.fl. er velkomne til å skrive på fjellforum så lenge det ikke dreier seg om egen markedsføring eller reklame for produkt/tjenester som tilbys."

Hvis dette ikke er tilfelle ber jeg om unnskyldning på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger nye soveposer og liggeunderlag.

Soveposene: Vi blir å bruke soveposen vår, sommer og høst. Mest vår i marka, og sommer i fjellet. Soveposen må ha mulighet for å kunne kobles sammen ved ekstra kalde netter :!: Litt usikker på om jeg skal gå for dun, synt eller kombinasjon. Pris 1000-1500. Holder det?

Liggeuderlag: Jeg har lyst til å ha noe med god komfort. Har kikka på Exped-mattene. Noe i den sjangeren. Vi er begge forholdsvis lave, og dermed forholdsvis lette i vekt, så vi trenger kanskje ikke de tykkeste underlagene? Dama har hund, som sikkert blir å være i teltet. Hvordan er hundeklør på liggeunderlagene? Pris: sånn ca rundt exped synmat-pris.

Våre vitale mål :)

høyde: 175 og 157

vekt: +- 60kg

Noen som har noen anbefalinger til oss? Kom gjerne med anbefalte nettsider/butikker i inn og utland. Jeg handler gjerne fra utlandet hvis jeg tjener på det.

Jeg har ikke mange netter i "koblet sovepose", men min erfaring er at det ikke blir varmere. Snarere tvert imot. Det blir mye mer "ekstra luft" i posen som må holdes varmt. Men det var kanskje en annen type varme du tenkte på? :-)

De oppblåsbare underlagene er deilige å ligge på, men jeg ville vært litt mer forsiktig om det skal være en hund på dem.. Det er ikke gøy med flatt underlag. Et alternativ kan være en kombinasjon med et rimelig oppblåsbart som gir komfort, og et skumunderlag som gir varme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Mere fleksibel posesystem enn Nanok skal du lete lenge etter http://www.sportsdeal.no/index.php?main_page=product_info&cPath=10355_10365_10367&products_id=5799

Dun blir uaktuellt siden et lite hull fra en pote eller, fukt... kan gjøre ting ting utriveligt.

Liggeunderlag.

Anbefaler disse http://www.alpkit.com/shop/cart.php?target=product&product_id=16213&category_id=253

kjøp de enkeltvis og per idag koster de m frakt 200,50kr(logg inn så får du prisene -VAT). Skulle vel holde akkurat under tull grensen.

Supplementer med de blå tykke skum underlagene du får kjøpt på Rema 1000, OBS el. så har du komfort, trygghet, og fleksibilitet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.