Gå til innhold
  • Bli medlem

Norønna jakke til helårsbruk


FjellgeitaAne

Anbefalte innlegg

Hei, jeg håper det er noen her som kan dele litt erfaringer med meg.

Jeg er på utkikk etter en helårsjakke og pga jobb får jeg Norønna produkter til en ok pris så tenker og benytte meg av dette, så da har jeg allerede limitert meg selv en del i havet av muligheter. Jeg går mye i fjellet på sommeren og høsten samt en del på ski på fjellet på vinteren så jeg ønsker en jakke som er slitesterk og tåler litt påkjenning.

Jeg har kikket litt på Trollveggen Dri3 Skalljakke og Falketind Gore-Tex Pro Shell skalljakke. Jeg foretrekker Falketindjakken pga passformen samt at den er nøytral slik at jeg kan benytte den på gråværsdager også i byen, men egner den seg som helårsjakke?

Hva er deres erfaring med jakkene?

Er det andre jakker jeg bør sjekke ut i Norønna kolleksjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har kikket litt på Trollveggen Dri3 Skalljakke og Falketind Gore-Tex Pro Shell skalljakke. Jeg foretrekker Falketindjakken pga passformen samt at den er nøytral slik at jeg kan benytte den på gråværsdager også i byen, men egner den seg som helårsjakke?

Hva er deres erfaring med jakkene?

Er det andre jakker jeg bør sjekke ut i Norønna kolleksjonen?

Hei,

jeg har både Trollveggen jakke og bukse i proshell - jeg er veldig fornøyd, mest med buksa.

Jakka er smal og kommer sjelden i veien, samtidig som den er romslig nok til at jeg kan ha en tykk genser under. Synes stretchpartiene gjør nytten sin, den er svært behagelig å bevege seg i.

Jeg er fornøyd med membranen og slitestyrken.

Jeg har brukt den mye de siste 2,5 år og den har vært med på både sommerturer og vinterturer. Det er spesielt på vinteren den er nyttig, på sommeren synes jeg den blir i største og tyngste laget. Vurderer derfor en Norrøna Falketind packlite-jakke.

Jeg har dessverre ingen erfaring med falketindjakkene.

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg har falketind jakka og buksa.. Kan absolutt anbefale disse. Har brukt de både på vinter og sommer aktiviteter..(klatring, toppturer, ski, etc.). Styrken til jakka er dårlig vær og slitestyrken..

På varme fjell sommerdager, med fare for regn, ønsker jeg heller noe mer behagelig på meg. Og ett ultralett regnsett. (prøv disse skall jakkene med t-shorte og du skjønner hva jeg mener..:D )...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.