Gå til innhold
  • Bli medlem

Hund i Ally kano


Anbefalte innlegg

Hei,

har akkurat bestilt meg Ally kano, og venter spent på å få den :D

Hvordan er det med hund i disse kanoene? Tåler duken i bunn såpass mye at det ikke er fare for at hunden kan klore hull i den?

Er snakk om en mellomstor hund på 20kg.

Lasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går veldig fint :D Har med min Alaska Malamute på ca 40kg i Allyen min. Kanoen har ikke tatt noe skade av klør osv. Det som iblant er et problem er de første turene i sesongen da hunden min er litt i overkant skeptisk, men dette går seg til med litt godprating osv. Det som kan være lurt er å folde et liggeunderlag for hunden å ligge på, slik at den ikke ligger rett på rørene. Blir mye mer komfortabelt for den, og den burde da kunne ligge helt i ro og ikke måtte flytte på seg for å finne ny ligge stilling. Et annet tips er å slå den opp i hagen. Her får du mulighet til å la kanoen sette seg, og at hunden får snuse litt på den og kanskje ta seg en tur oppi. Trygghet er gull verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet Alex i kano forrige helg og det gikk helt fint. Som nevnt her så bør den ha et underlag å ligge på. Og med en 45 kgs bullmastiff som skal henge over ripa og snuse på vannet blir det nok innkjøpt utriggere for langturer...

4531471374_34db8ff3bf_m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kan si meg enig i det de andre innleggene i tråden her, spesiellt dette med et underlag i bunn som hunden kan ligge på.

Jeg og en kompis (Fimax) har mange turer over en peiode på fem år dratt ukesturer til Rogen/Femunden og har fartet rundt i hele området med kano og hund. Har vært strålende opplevelser :D

Hunden min var en 44 kg. blanding av Dobermann og Rottweiler og elsket å ligge i kanoen og kikke seg rundt og snuse inn de forskjellige luktene som kom.

Det er lurt å la hunden ligge imellom sekker i midten av kanoen slik at den får en fast plass å forholde seg til.

post-583-133474686336_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.