Gå til innhold
  • Bli medlem

prekestolen nå på søndag, mye snø igjen?


norpixx

Anbefalte innlegg

Annonse

Eg gjekk på botsheiå på tirsdag, omtrent på samme høyde som mye av stien er. Traff ei lita snøfonn på 1m. Så kan aldri tru det blir problem. Men eg ska hørre med noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom snø fredag, og noe av denne har ligget til nå.

Jeg kan ikke tro at det er mye igjen av den gamle snøen. Det ligger antakelig igjen en og annen skitten fonn. Jeg vet det er folk som har gått frem og tilbake i helga på joggesko.

(For meg heter det Prekestolen ikke preikestolen- navnet ble gitt av brave byborgere fra Stavanger, og de snakket ikke "landsmål" - det opprinnelige lokale navnet var "hyvlatånnå")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(For meg heter det Prekestolen ikke preikestolen- navnet ble gitt av brave byborgere fra Stavanger, og de snakket ikke "landsmål" - det opprinnelige lokale navnet var "hyvlatånnå")

Det offisielle navnet er uansettt fortsatt Preikestolen, selv om folk flest her i Rogaland sier Prekestolen. Uansett så var det interessant at den het Hyvlatånnå før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.