Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva skal hvor i sekken?


Echo01

Anbefalte innlegg

Her er det sikkert like mange meninger som det er sekker på forumet, men uansett ..

Vekt skal jo ligge nærmest ryggen osv ..

Men hva pleier dere å ha hvor i sekken?

Hvor ligger klesskiftet? Hvor ligger maten?

Hva er mest tilgjengelig og hva ligger vanskeligst til?

Dette varierer selvfølgelig også litt avhengig av hvilken sekk man har .. Men tror dere skjønner hvor jeg vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

jeg pakker omtrent slik:

- 2 vanntette klesposer - en med tøy som jeg vil ha lett tilgjengelig(sokker, fleece, vanter, lue, etc) og en med resten av tøyet(pakket der det blir plass til den)

- Sovepose og liggeunderlag i bunnen av sekken, pakket vanntett

- I midten av sekken ligger kokeutstyr, telt og mat - prøver å pakke slik at det aller tyngste kommer nærmest ryggen

- Teltstenger på siden av sekken

Alt annet blir litt mer tilfeldig, hva som er med avhenger av type tur.

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom eg komprimerer det som komprimerast kan, har eg god grunn til å rekne massetettheit som ganske likt for alt eg stapper ned i sekken. Då treng eg heller ikkje tenkje på at ditt skal inn mot ryggen og datt skal i botn osv for å få den rette vektfordelinga. All pakking vert då eit praktisk spørsmål. Alt som skal vera tilgjengeleg i løpen av dagsmarsjen ligg på toppen. Teltet ligg rett under dette.

Under der at er resten, tilsynelatende hulter til bulter. Store ting som soveposen vert av praktiske hensyn putta nedi fyrst. Så stapper eg mindre ting nedi alle tomrom som vert mellom dei store tinga.

Liggeunderlaget har eg utanpå sekken. Dette veg lite og er stort og upraktisk å stappe nedi sekken. Å ha det utanpå sekken, gjer det også lett tilgjengeleg som sitteunderlag ved pauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.