Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan er det å sykle i nordmarka nå?


Sven

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg syklet til Bjørnholt før idag, og det var det veldig mange andre som gjorde. Faktisk var parkeringen på Hammern full så jeg måtte starte ved Hønefoten.

Tørre fine forhold. Mange har vært på Kikut og det skal være helt greit sier de. Ikke snø i det hele tatt. (Det vil ikke overraske meg om det ligger litt i smalstørmskleiva likevel).

Fottur på sti er mulig, men bare på utvalgte steder. Dvs i skråningene ned mot Maridalen og Sørkedalen og ned mot Oslo. Årvollåsen er f.eks en fin tur. Ellers er det mange muligheter i Østmarka hvor våren alltid er litt tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror veien langs Nøklevann er brukt til skiløype om vinteren. Derfor ligger snøen lenger der.

Jeg har ellers syklet og gått flere turer i Nordmarka i det siste og snøen forsvinner svært fort. Det var helt greit å gå tørrskodd til toppen av Furumokollen (400 meter) for et par dager siden. Regner med å sykle til Bjørnholt og gå Kobberhaugene til helgen.

Ellers skal visstnok Gråseterveien være brøytet i Nordmarka. Dermed kan man sykle fra Sørkedalen til Heggelivannene. Noen som kan bekrefte dette helt sikkert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var senest i går en joggetur i LIllomarka med bikkja. Så fort jeg forlot stiene og tok grusvei tok det ikke mange meter før det har snø og is. De fleste veier der har jo skiløyper om vinteren. Unntaket er veien fra Ammerud til LIlloseter som er brøytet.

For de som liker å sykle sti derimot er det mange muligheter der alt. Dog vil en treffe noe snø i søkk og nordhellinger enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.