Gå til innhold
  • Bli medlem

Tursekk rundt 80L


Gjest Trailer

Anbefalte innlegg

Gjest Trailer

Hei.

Jeg er på utkikk etter tursekk på rundt 80L. Jeg ser at det er mange som anbefaler de beste sekkene, men jeg synes det er lite prat om de billigere variantene.

Håper derfor at folk her inne kan hjelpe meg å velge mellom følgende sekker:

Lowe Alpine Alpamayo 70L + 20 (usikker på pris på denne, vet ikke om forhandlere)

Arcteryx Khamsin 70L 1399,-

Arcteryx Bora 80L 1749,-

Norheim Odin 80L 1799,-

Helsport Memurubu 80L 1299,-

Håper virkelig at noen kan komme med erfaringer rundt Memurubu og Alpamayo, og gjerne utsalgspris på den Alpamayo-sekken. Har forsåvidt en Odin 45L som jeg kjøpte på tilbud på g-sport for et år siden, synes det var en helt grei sekk, men må nå ha noe større.

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fyi, så er hverken khamsin eller bora en "billigsekk", det er bare ett skamgodt tilbud på sportsnett.no om dagen. slår du til på den, såfremt det er igjen en størrelse som passer deg, vil du nok ikke angre på det. jeg fikk min bora i posten igår og har hatt den på meg siden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter opp om påstandene om Arcteryx her. Arcteryx-sekkene er definitivt ikke "billig-sekker". Jeg har selv Bora 35, 50 og 95. Pass bare på at du får riktig lengde på sekken. Akkurat nå har de bare tall-lengden igjen av 80-litringen på sportsnett, men hvis dette passer deg, er det bare å løpe og kjøpe.

Alpamayo-sekken også i flere år toppsekken til Lowe Alpine. Denne er imidlertid nå ute av produksjon. Jeg har ikke kjøpt lowe-sekk siden jeg selv fikk Alpamayo til konformasjonen min midt på 90-tallet. Etter å ha jobbet med Lowe i sportsbutikk i starten av dette årtusen er jeg imidlertid rimelig sikker at Lowe ikke har bltt noe "billig-merke". Det er imidlertid mulig at noen forhandlere har Alpamayo-sekker igjen på lager som de selger til en hyggelig pris.

En oversikt over dagens storsekker fra Lowe alpine (som er tilgjenelige i Norge) finner du her:

http://vertikal.no/Produkter/Ryggsekker/Store-sekker/(produkterperside)/20/(sex)/1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bora er det bare å gå for hvis den passer deg. Den er en sikker vinner. Selv har jeg Osprey Argon 85L, den kan jeg anbefale så det holder. Men den er forsåvidt ingen "billigsekk" heller. Har tidligere hatt en rimelig bergans sekk, og merker det er en helt annen verden å legge litt mer penger i det. Hvis du skal mye på tur, så ville ikke jeg spart på noe. Jeg har erfart at man får det man betaler for, for min del handler det mye om bærekomfort. Lykke til med sekkevalg, ikke bare bare og finne seg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trailer

Øverst i høyre hjørne på sportsnett.no forsiden står det ryggsekksalg. Der ligger Bora 80L inne til den prisen. Men de har bare størrelse tall igjen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trailer

Jeg fant forøvring memurubu 80l til 999 på skittfiske.no.

Er det noen som har erfaring med Bergans rondane 85L?

Jeg går ut fra at jeg bare må ta meg en tur ut i butikk for å prøve noen sekker, spesielt hvis jeg skal bevege meg bort fra disse sikkestikkene. Så jeg skal ta meg en rundtur og få prøvd hvertfall Norheim Odin og Bergans Rondane, muligens også Memurubu hvis jeg finner den her oppe. Så får jeg bare velge ut fra hva som sitter best på min rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst i høyre hjørne på sportsnett.no forsiden står det ryggsekksalg. Der ligger Bora 80L inne til den prisen. Men de har bare størrelse tall igjen nå.

Takker! Jeg er 192cm så da vil jeg anta tall passer for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Prøvd Odin 80 selv. Sånn passe fornøyd med den! Bedre erfaring med Hagløfs oxo 75 liter. Koster litt over 2000 og har en mye bedre bærekomfort og løsninger! Bruk heller litt ekstra på sekken så vil du garantert ikke angre på dette seinere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Memurubu 80L og må si jeg er veldig fornøyd med denne sekken. Den har gode justeringsmuligheter av rygglengde, hoftebelte og remmer, og er komfortabel å bære. Stoff, sømmer og glidelåser virker solide, uten at jeg har utsatt sekken for de aller tøffeste utfordringene enda. :) Vekten på rundt 3 kg er ikke så aller værst...

Også XXL selger denne til under 1000-lappen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst i høyre hjørne på sportsnett.no forsiden står det ryggsekksalg. Der ligger Bora 80L inne til den prisen. Men de har bare størrelse tall igjen nå.

Takker for det! Da er sekken bestilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.