Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til oppsett av helsport ringstind 2 light


c702

Anbefalte innlegg

Har fått med meg at en bør tenke på hvordan en setter opp dette teltet med tanke feks at fotenden ikke får god nok klaring uten noe form for ekstra opplegg der....?

Tips av dere som har god erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt nevneverdige problemer med dette, det er viktig at en får dratt ut bardunene i fotenden så langt som mulig. Dette har holdt for min del :D

Men en grei måte å få opp fotenden på, er å spikke noen Y formet pinner som du stikker i bakken helt inne ved teltet som bardunene legges oppi, men jeg har ikke hatt bruk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt tre glassfiberspiler fra en gammel nylondrage (slike du får kjøpt i lekebutikker for under hundrelappen). Disse har jeg kappet i samme lengde som leddene til teltstengene. Slike spiler har til og med spor til bardunene i enden og øker ikke vekten nevneverdig (ca 50g). Spilene kan ha en tendens til å borre seg ned i bakken, men legg da bare en liten stein under. Får alltid god høyde i fotenden, selv uten å spenne ut bardunene i full lengde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått med meg at en bør tenke på hvordan en setter opp dette teltet med tanke feks at fotenden ikke får god nok klaring uten noe form for ekstra opplegg der....?

Tips av dere som har god erfaring med det?

Problemet med slakk duk lar seg enkelt utbedre ved å bruke flere "stenger" i fotenden av teltet: Finn to pinner, ca 30cm lange. Lengden på pinnene tilpasses ujevnhetene i underlaget. Spikk en liten spiss i den ene enden av hver pinne og stikk disse inn i maljene til snorene i hvert hjørne av fotenden. Den andre enden av pinnene plasseres gjennom teltets pluggfeste (i hvert hjørne av fotenden).

På denne måten løftes fotenden av teltet til riktig høyde og bidrar til å stramme opp duken i teltet. Jeg gjør ofte dette når jeg setter opp teltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.