Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å finne overtrekkssko


rotehodet

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Annonse

Tror du etterlyser et produkt som ikke finnes. Jeg har i allefall aldri sett noe sånt. Det finnes jo fotposer i mange forskjellige varianter, stort sett beregnet på bruk i snø. Kanskje et par vanntette pakkposer kan gjøre nytten? Ikke all verden slitestyrke hvis man skal gå i dem mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Berghaus Yeti kan delvis brukes. Du er avhengig av å ha noen støvler som passer perfekt. I utgangspunktet var Yetiene lagd for bruk sammen med Scarpa SL, som hadde en egen renne som Yetiene passet inn i. De gamle Scarpaene mine er utslitt.

Jeg lykkes bare å komme tørrskodd over elver i 2 av 3 tilfeller med nye Scarpa (Mantra og SL). Man er avhengig at man får satt på Yetiene perfekt.

I kanoen passer de dårlig. Er du uheldig å ha fått inn litt vann i Yetiene renner det ned i støvlene når man beveger seg rundt i kanoen.

Oppsummert; Yetier fungerer veldig godt i snø og godt i myr, dårligere til å krysse elver og elendig for bruk i kano. Yetiene må passe perfekt til de støvlene du ønske å benytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hr sett på Neos Adventure i butikken til magasinet.

Den har vanntett stoff men den har en borrelås i front helt ned på foten. Den er neppe vanntett til å vasse i vann. Selger i butikken trodde heller ikke de var vantette slik.

Muli den andre du har på linken er. Den har jo og en åpning nedover. Står dog at den er til River crossing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen utrolig lette låringser (nylonvadere som går til midt på låret). Disse har ikke sko, men jeg har med et par sandaler eller gamle joggesko som vannet renner lett ut av igjen.

Ellers fins det mye fint i gore tex vadere. Også typer som har vanlig buksehøyde. Veldig greit hvis man må ut og bale litt i elv eller vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg enda mindre enn jeg noen gang har gjort. Neos trekkskoene som jeg har lenket til ovenfor blir reklamert som 100 % vanntette, passer ypperlig til bl.a å komme seg over elver, sjøsette kanoer o.l..

Jeg får sende de en epost og høre om det bare er stoffet som er vanntett, eller om hele skoen er det :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Hr sett på Neos Adventure i butikken til magasinet.

Den har vanntett stoff men den har en borrelås i front helt ned på foten. Den er neppe vanntett til å vasse i vann. Selger i butikken trodde heller ikke de var vantette slik.

Muli den andre du har på linken er. Den har jo og en åpning nedover. Står dog at den er til River crossing.

Jeg har et par Neos Adventurer. Jeg har ikke prøvd dem skikkelig i vann, men jeg tok den ene og holdt den under i kjøkkenvasken i ett minutt, og det gikk i hvert fall bra. Der var det riktignok ikke mer enn 120mm vannsøyle. Vasser du helt til kanten av støvleskaftet eller bruker dem som vadere sammen med lårings blir vannsøylen og trykket mye større, kan hende de lekker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.