Gå til innhold
  • Bli medlem

Totalkostnad innad i EU land når man handler utstyr.....


sarek_82

Anbefalte innlegg

Annonse

Innad i EU betaler man stort sett momsen til det landet nettbutikken ligger i. Den er jo nesten alltid innbakt i prisen som er oppgitt. Noen unntak finnes. Hos Amazon.co.uk og amazon.de betaler man momssatsen for det landet varen blir sendt til. Sverige har høyere moms (25%) enn de fleste andre EU-land (15-20%)

Porto innad i EU er ofte meget gunstig, men kan variere mye fra nettbutikk til nettbutikk.

Hvis du bestiller varer til Sverige kan du få dem sendt til et postkontor i Sverige av typen Postens Företag som en POSTE RESTANTE pakke. Søk etter disse postkontorene på www.posten.se. Selv bruker jeg Postens företag i Strømstad.

Jeg skriver inn min adresse på følgende måte.

Ola Nordmann

POSTE RESTANTE

Porstens företag

Prästängsvägen 15

S-45291 Strömstad

Sweden

Når varende ankommer posten i Strömstad får jeg ingen melding om dette. Jeg må selv ringe (0046 52 61 20 46) og høre om pakken har kommet. Deretter er det bare og ta seg en "Harrytur" når pakken har ankommet. Pakken blir liggende på postkontoret i Stömstad i minst 14 dager. Har benyttet meg av dette mange ganger, og fungerer alltid knirkefritt.

Når man reiser inn i Norge har man lov å ha med seg varer for 3000,- hvis man har vært ute av landet under 24 timer og for 6000,- hvis man har vært uta av landet i over 24t.

Åltså en meget grei måte å omgå 200-kronersregelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.