Gå til innhold
  • Bli medlem

Finnemarka i fare!


Bergtass

Anbefalte innlegg

http://dt.no/nyheter/oso-eier-vil-bygge-br-naturhus-i-finnemarka-1.5149188

Begynelsen av slutten for Finnemarka.

Dette vil bety slutten for Finnemarka som den perlen det er i dag. lettere tilgjengelighet vil bety at absolutt hele marka vil oversvømmes av mennesker. I dag er det store områder som ligger såpass utilgjengelig at man kan gå i fred i dagesvis uten å treffe andre mennesker. Jeg mener staten bør kjøpe dette området opp. Stanse all skogdrift og tilbakeføre marka til naturen. Det er virkelig noe fremtidige generasjoner vil ha glede av. Tomter, hus og sagbruk kan man bygge i frognerparken om det er tilgjengelighet som er målet. Tøvete arrgumenetr for å tjene på tomter og næringsvirksomhet. Barskogreservatet vil også bli truet ved en slik utbygging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fyttehelvete :-):!:

Hvorfor finnes det så mange "smarte og ressurssterke" hjerner rundt omkring? Hva slags fyr er detta? Er han like bedriten som de derre Ulvig-Kiær-dustene eller? Man sitter bare og lurer på hva neste idiotiske forslag blir. Og det neste forslaget uteblir ikke, stadig er det noe nytt dritt å forholde seg til for de av oss som er glade i skauen.

En ting er sikkert, hvis Finnemarka en dag får nådestøtet så kan jeg ikke lenger bo i Drammen. Marka er eneste grunnen til at jeg holder ut å bo i en av Norges større byer. Vel har byen fått et ansiktsløft, men sånt er sekundært for meg, Finnemarka er årsaken til at jeg trives. Store byer vil alltid på en eller flere måter være noen høl.

Ligg unna Finnemarka alle dere grådige rikfolk, dere har ingenting der å gjøre :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan man kan fremstille et inngrep i naturen i såpass fine vendinger. Bare man legger til noen fine kodeord (natur, kultur og helse) så får man nesten overbevist folk om at dette er noe bra.

De få familier som har råd til å bo på et sånt sted vil naturligvis ødelegge for alle andre som har område som rekreasjonssted.

Men han skal ha kred for ikke bruke ordene miljø, bærekraftig osv. Alle biltrafikken til og fra skole, fritidstilbud, arbeidsplasser er jo ikke akkurat miljøvennlig. Ideelt sett bør nye boligfelt være mer sentralt plassert og i nærheten av et godt utbygd kollektivtransporttilbud. Bor man uti skauen blir det gjerne 2-3 bussbytter og da ender alle opp med å kjøre bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hvordan man kan fremstille et inngrep i naturen i såpass fine vendinger. Bare man legger til noen fine kodeord (natur, kultur og helse) så får man nesten overbevist folk om at dette er noe bra.

De få familier som har råd til å bo på et sånt sted vil naturligvis ødelegge for alle andre som har område som rekreasjonssted.

Men han skal ha kred for ikke bruke ordene miljø, bærekraftig osv. Alle biltrafikken til og fra skole, fritidstilbud, arbeidsplasser er jo ikke akkurat miljøvennlig. Ideelt sett bør nye boligfelt være mer sentralt plassert og i nærheten av et godt utbygd kollektivtransporttilbud. Bor man uti skauen blir det gjerne 2-3 bussbytter og da ender alle opp med å kjøre bil.

Støttes fullt!

Han bruker alle de "riktige" ord og vendinger som får politikere til å bli fuktige foran på buksene... Og når han kommer med at han ikke tenker profitt men at det er for å tilføre folk noe så blir jeg rett og slett kvalm, akkurat som om det er det som betyr noe for han, hadde det vært for å skape glede for fremtidige generasjoner hadde han kjøpt det opp og lagt ned veinett i sørområdene.

Værste er at når vi har sånne som Martin Kolberg i Lier, som er tent på å overta finnemarka så har vi faktisk et reellt problem.

Øyvind: Skjønner godt hva du mener, bor selv i Lier og har bodd i drammen tidligere. Og finnemarka er det som utgjør den store forskjellen for om man trives eller ikke. Bor nå rett ved vestmarka, men er finnemarka som blir prioritert når det kommer til lengre turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katastrofe om dette forslaget blir satt i verks!! Finnemarka har noe Oslomarka ikke har, den er mye mer mystisk og "øde". Marka er allerede ødelagt nok av et stort veinett og hogst. Skal faen meg ikke ha noen NaKuHel-park i Finnemarka.

LA MARKA LEVE! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"La marka leve"...støtter det. Kan da ikke gi klarsignal for et slikt prosjekt!!! Da mister jeg troen fullstendig...La oss nå få beholde disse friluftsområdene som de er og ikke forringe dem ytterligere. Må da vel være fint å ha noe "villmark" igjen nær de store byene....Ligg unna!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper virkelig ikke han får det som han vil! Finnemarka er sammen med krokskogen noe av det fineste av natur vi har nærliggende Drammen og Oslo og heldigvis er det så lite stier at de fleste av søndagsturgåerne ender opp med vestmarka.

Folk oppsøker naturen og f.eks hytta for rekreasjon og for en pause fra det urbane livet, men det skal helst være tydelig merket sti, gjerne en varm hytte med innedo, tv og annen luksus. Det beste fra bylivet + det beste fra friluftslivet er det nye "friluftslivet", pose-og-sekk-friluftsliv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.