Gå til innhold
  • Bli medlem

Viking Hunter


runien

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg ett par viking hunter gtx. Til nå må eg si at det er noe av det beste kjøpet eg noen gang har gjort når det gjelder friluftsutstyr. De er stabile og har bra feste på sålen. Er også veldig god støtte i for anklene.

Men det som eg lurer på er om det er noen som vet leve tid på slike sko. Tenker da på relativ hardt bruk. Vill slike sko kunne vare i 4 mnd med daglig bruk i fjell og skog. Da under forskjelige forhold.

Noen som kanskje har noe erfaring me det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med en god støvel! Støvelen blitt "best i test" i Jobb og Fritids test av fjellstøvler (http://www.jobbogfritid.no/file/100569.pdf)

Jeg har Viking Hunter Pro, en støvel som er svært lik din, og er kjempefornøyd så langt! Mitt par har blitt testet i fjell og myr og i snø, og har bestått alt med glans;) Det er imidlertid viktig å presisere at dette er en tung støvel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nye sko. Det du må se etter (før garantien går ut) Er om sålen løsne fra læret. Bare sånn litt i siå, sikkert limen så forsvant. Det ska få skje, etter så hardt bruk eg hadde på dei. Det skjedde med mine på litt over 1år, men skoa er så fantastiske , at eg skal ha nye Viking. Kjøpte meg alfa walk king. Passe ikkje min fot skikkeligt.

Viking fan ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende sko for noen år tilbake. Skoene var lette å gå inn, stødige, god gripeevne i sålen og passet foten min godt. MEN gummimansjetten/gummiforsterkingen som går litt oppover skoen løsnet der skoen bøyes når man går (over stortåleddet omtrent) Dette skjedde med to par, begge gangene under ett år etter at skoene var kjøpt. Enden på visa var at jeg byttet inn skoene i et annet merke og har ikke angret et sekund siden (takket være en grei forhandler, kostet ikke dette meg noe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende sko for noen år tilbake. Skoene var lette å gå inn, stødige, god gripeevne i sålen og passet foten min godt. MEN gummimansjetten/gummiforsterkingen som går litt oppover skoen løsnet der skoen bøyes når man går (over stortåleddet omtrent) Dette skjedde med to par, begge gangene under ett år etter at skoene var kjøpt. Enden på visa var at jeg byttet inn skoene i et annet merke og har ikke angret et sekund siden (takket være en grei forhandler, kostet ikke dette meg noe.)

Kjenner du til om dette er ett kjent problem for disse type sko. Har planer om å være 4 mnd på tur til neste år eg trenger ett par støvler eg kan stole på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forhørt meg om det er mange andre med det samme problemet, så det kan hende jeg bare hadde ekstra uflaks....

Uansett bør du kjøpe skoene såpass tidlig at du får tid til å teste de grundig og gå de inn før du skal ut på tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.