Gå til innhold
  • Bli medlem

Synken/Kalhovd, fiske i starten av August


tusjmann

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha lest i forumet her i lange tider, så bestemte jeg meg for å melde meg inn. For nå har jeg ett spørsmål jeg ønsker svar på :).

Vi er en kompisgjeng som drar på en årlig telt-tur. Vi er fotgjengere med sans for litt komfort (les litt for tunge sekker), veldig glade i å fiske med sluk. Alle ønsker selvsagt en god camp og godt fiske og litt utvalg i fiskealternativer. Vi bor i Oslo alle sammen og er en 3-4 biler som reiser. Turen er på ca 4 dager. Gjerne med en "basecamp" med dagsutflukter til forskjellige vann eller lokale topper.

Jeg har tidligere gått inn fra Synken og fisket litt i vannene rundt Reksjåeggen. Området var kjempefint, men bittet var ikke til å hoppe i taket av... Da var jeg der i starten av September for en del år siden. Mulig dette ikke er representativt.

Har dere noen gode fisketips/turtips for området? Trenger ikke å være inngang fra Synken egentlig, bare det ikke innebærer veldig mye lenger kjøring fra Oslo. I fjor var vi på Gausdal og gikk en drøy mil med grei stigning, dette var maksimalt av det vi burde legge opp til. Vi er tross alt en gjeng med asfaltungdom uten for mye erfaring :)...

Har lest mange tråder om dette her og andre steder, men har ikke funnet for mye info om området. Virker som om de fleste liker å holde på godbitene selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jeg har i flere år jobbet i det omerådet (Mårbu) og er godt kjent.Har du vurdert noen andre steder på vidda med mer og bedre fisk og i grei avstand fra bil.Ta kontakt eller gå inn på hjemmesiden min,så skal jeg svare etter beste evne.Er oftere der en her inne.Gå inn på Google og søk på fjellfantens-rike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så svaret ditt i en annen tråd, men med fare for å kuppe tråden lagde jeg en ny. Jeg tittet jo på siden din, men fant ikke så mye konkret der. Skal jeg legge inn spørsmålet i gjesteboken tenkte du?

Vi er ikke avhengige av å gå fra Synken nei, vi er på ingen måte låst til det. Jeg har gått der en gang tidligere så det var bare en trygghet at vi hadde en relasjon til området. Derav har vi ikke vurdert så mye annet. Forslag er hjertelig velkomment fra folk med erfaring! Mer og bedre fisk, JA TAKK :)!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei igjen.

Har vert på en lengre tur i fjellet og kost meg med hund og telt på Hardangervidda.Kjempe tur.Tilbake til fisket,Skarvheimen har jo mange fine omeråder,noen av fjellveiene kan du faktisk kjøre inn til vannene lovlig.Send meg en PM så skal du få nærmere opplysninger om hvor du skal.Legger ikke åpent ut mine beste plasser på forumet her. Mvh .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.