Gå til innhold
  • Bli medlem

Avtagbart topplokk som rumpetaske...


c702

Anbefalte innlegg

På mange sekker finnes det avtagbart topplokk som kan brukes som rumpetaske. Jeg har selv et slikt topplokk (Gregory palaside). Hvordan bruker dere dette topplokket og hvordan fester dere det til kroppen?

Håper dere skjønner hva jeg mener, tross dårlig formulert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke et konkret svar til deg og din sekk, men har selv Bora 95. Avtakbart topplokk og integrert belte som ligger innpakket ved vanlig bruk, og som lett tas ut når den skal brukes til rumpetaske. Vil bare anta at det er noe av samme patent på din sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

har bl.a. en Norrøna Nansen 80 samt en Osprey Crescent 110 med muligheter for å ta av lokk til bruk som rumpetaske.

Bruker denne muligheten fra tid til annen når jeg har slått leir og skal ut på streif/småturer/opp på en topp. Helt fint til å ha med seg noe ekstra tøy, drikkeflaske eller annet jeg finner ut at jeg trenger å ha med meg. Jeg kan ikke fordra å bære ting i hender eller ha fullstappa lommer på jakke/bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mange sekker finnes det avtagbart topplokk som kan brukes som rumpetaske. Jeg har selv et slikt topplokk (Gregory palaside). Hvordan bruker dere dette topplokket og hvordan fester dere det til kroppen?

Håper dere skjønner hva jeg mener, tross dårlig formulert :lol:

Hmm, mente at jeg hadde lest at Palisade 80 hadde avtagbart topplokk, men jeg har faktisk ikke prøvd, men regner med det funker på samme måte som den på Osprey Argon 85, at man løsner på stroppene til topplokken, slik at det går av.

Noen som har prøvd denne løsningen på Palisade 80 og har noen formeninger om hvordan det funker? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Jeg hadde en slik topp på min gamle sekk.. Problemet mitt var at nedstiging fra fjell (hvor man måtte nesten ned på rumpa) var irriterende.. måtte vri den rundt på magen hele tiden for å ikke skrubbe den ned fjellet.. Og på turen opp var den en sperre for lufting. Altså man ble mere svett av å bruke en slik en.. gikk over til å ha treningssekk istedet. (med vannsystem muligheter)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en slik topp på min gamle sekk.. Problemet mitt var at nedstiging fra fjell (hvor man måtte nesten ned på rumpa) var irriterende.. måtte vri den rundt på magen hele tiden for å ikke skrubbe den ned fjellet.. Og på turen opp var den en sperre for lufting. Altså man ble mere svett av å bruke en slik en.. gikk over til å ha treningssekk istedet. (med vannsystem muligheter)..

På min Bora 80 er det lang nok reim til at det går å henge den over skulderen også. Det varierer litt hvordan jeg fester den; på ski foretrekker jeg å bruke den som rumpetaske, men ved klyving har jeg den ofte på ryggen med reimen over skulderen.

--

E.R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.