Gå til innhold
  • Bli medlem

Powerbait


Kjellis

Anbefalte innlegg

Jeg satt å kikket i gjennom fiskeveska mi i morges og kom over et glass med Berkley Powerbait. Jeg har aldri gitt denne gummimarken en sjanse til å vise hva den er god for, men jeg husker selgeren i butikken skrøt det opp i skyene :-)

Er det noen som har prøvd denne? Fungerer det, eller er det bare å kaste hele glasset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd det litt.

Kun hatt napp på det når den er i bevegelse. Vanlig duppfiske med denne som ligger stille har jeg ikke fått noe på. Derimot litt i elv. Da napper fisken mer det som kommer flytende enn å smake på det.

Men stort sett bruker jeg bare skikkelig mark. Dog kan det være greit å ha som en nødløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fisket mye med den men har fått fisk på den, varer jo lengere og sitter bedre på kroken en den levende så det er jo ett pluss.

MEN...bare ikke lagre den alt for lenge og få det lekt ut i fiske veska, stinker noe heilt for jævlig...måtte vaske veska 3 ganger for å få vekk lukta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt hell med kombinasjon av Powerbait og vanlig mark. En liten bit innerst på kroken, slik at du får lukta og sprellende mark ytterst. Bare Powerbait synes jeg fungerer dårlig, da den antagelig er for fast i konsistensen for fisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe du har møtt en dyktig selger alså......

Dette produktet må på ingen måte sammenlignes med blod fers mark eller for den sak skyld gammel slapp meite mark.

Dette er heller ikke et godt produkt til foreksempel ørret eller røye fiske men har sitt bruks området som noen sier i elver og lignende der vannet skaper bevegelsen og laksen er fly forbandet på hele fake marken og tar den i sinne..... :lol:

Ellers kan jeg til nød vere enig i det og ha en liten bit av dette inne på kroken men hvorfor i alle dager skulle man erstatte en fulblods ørret mark med det amerikanske tullet der........

Om jeg fikk valget mellom å bruke dette eller kaste det ja så ville jeg kastet det for ingen ørret fortjener bli lattelig gjort fordi den spiste fake mark.... :D

Mvh

Ørret fisker av rang.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bekreftet egentlig mine mistanker. Ørret som lever i vann er ikke så enkle å lure. Røya er enda mer skeptisk til alt mulig. Og da er det nok størst sjans med the real deal. Men samtidig så tror jeg at dette produktet sikkert fungerer fint til f.eks. amerikansk bass (ikke instrumentet, men fisken) og fisk i samme kategori. Lett oversatt betyr dette åbbor for min del. Den er på ingen måte en kresen fisk.

Har et glass med Powerbait Fjærmygglarver liggende. Noen som har erfaringer med disse? Kjøpte dem ifjor da jeg ikke klarte å oppdrive ekte fjærmygglarver før en pilketur etter røya. Pilketuren gikk også i dass, og jeg fikk aldri testet disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i begge foregående innlegg her, i havet er dette sikkert helt ok men så skal det ikke mer til en en rusten spiker for å lure en torsk..... :) Vil tro de fleste amerikanske fiske sorter går under samme kategori.... :lol:

Vil nok sikkert fungere greit på sjøørret og men ville nå uansett prøvd bruke vanlig mark vertfall om jeg fisket fra land, kjøpe marken jeg av og til bruker er en meget bra mark som tåler mer før den revner så den kan fungere til dorging og den får man året rundt. Denne kjøpe marken er og mer seiglivet og du må nesten slå den ihjel for og bli kvitt den, kjølig har jeg oppbevart disse i nesten 2 måneder uten problemer.

Men det beste er nå hva jeg nå kaller villmark der jeg får spesial plukket mark som passer til sitt bruk helt avhengig av hvor jeg skal fiske, liten elv, stor elv, lite vann, stort vann, stor eller liten fisk, ørret eller røye alle liker hver sitt og på mine turer skal du jaggu vere fin mark hvis du skal ha håp om og få bli med..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en boks med maggot, en med mark og en med fjærmygglarver idag. Hadde ditto med kunstige agn og gjorde en liten test - veldig uhøytidelig. Når man ser fra litt avstand at det er forskjeller mellom dem, så tror jeg at fisken også ser noe av det samme på nært hold. Forskjellen jeg la merke til først var bevegelse, eller mangel på det. Fargen var heller ikke så lik som man skulle tro, men det har kanskje ikke så mye å si. Uansett så gikk alle de kunstige i søpla. Trenger ikke dra med dobbelt opp på tur, og går da for ekte vare. Skulle jeg, mot formodning, en gang ikke klare å oppdrive maggot så får jeg prøve alternative metoder, som ren mysjka og opphengerfluer. Tur til helga, og skal prøve alle 3 ekte agn, litt mot hverandre, for å se hva som funker best i dette vannet på denne årstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har brukt mye rød powerbait sammen med mark og maggot ved markdragfiske fra båt. Synes at dette har veldig go effekt, føler at en slik knall rød flagrende stripe ofte er det som skal til for å utløse hugget. Har brukt det i flere hundre timer og foretrekker det fortsatt, men som sagt sammen med annet agn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke mye erfaring med marken til powerbait, men maggoten derimot bruker jeg utelukkende. Den er helt super. Jeg vil nesten påstå at den fisker bedre enn ekte maggot, selv om mange nok vil si seg uenig i det utsagnet. Som eksempel var vi 7 stk som fiska på et lite røyevann der to av oss fiska med fake, de andre med ekte. Det var bare vi to med fake maggot som fikk fisk, 4 flotte røyer den største rundt kiloet. Jeg kunne tatt mange lignende eksempler fra denne vinteren. Powerbait har definitivt overbevist meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.