Gå til innhold
  • Bli medlem

Nepal/Island Peak - Lokalt guidefirma


Anbefalte innlegg

Heisan!

Vi er noen venninner som planlegger tur til Nepal i oktober 2010, og har lyst til å prøve oss på Island Peak. Er det noen som har en/flere lokale guidefimaer (i Nepal) å anbefale? Noen som har vært på Island Peak uten guide og som kan anbefale det? Vi har vært på Kilimanjaro og Elbrus før, men har lite klatreerfaring.

Tutti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

island peak burde vel neppe by på noen større problemer, ihverfall ikke sålenge dere har litt erfaring fra høyden.. innmarsjen er vel uansett såpass lang at dere burde være godt rustet for et eventuellt toppstøt noen dager etter ankomst BC.

dere kan jo eventuellt følge et opplegg som de lokale tilbyr, dagsplaner finner dere masse av på nettet, men på egen hånd. kili og elbrus har vel gitt dere nok erfaring til at dere vet sånn ca hvordan det ligger an ifh til mat, bæring osv.. så får dere eventuellt se om dere skaffer dere bærehjelp, men ingen guide. burde ikke koste all verden. såvidt jeg husker er vel island peak knappe 6200 moh, noe som er høyere enn dere har vært før, men det er jo en "trekking"-topp, noe som burde tilsi at den på ingen måte er hardere enn elbrus ihvertfall, rent teknisk. høyden er uansett individuellt, og dere må sørge for å akklimatisere bra.

Alex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje ordet "trekking peak" er litt misvisende :wink: De aller fleste av disse Trekking peaks i Nepal er krevende. Nå har jeg ikke vært på Elbrus, men vil tro at Island Peak er en god del mer krevende. Det krever vandring på bre og ganske bratt tau på is opp ryggen mot toppen.

Nå er det ikke lov å gå uten guide i Nepal lenger, men kan anbefale guiden jeg hadde da jeg var der i 2005. Han heter Dawa Chiiri Sherpa og bruker å være i Norge på somrene som guide. Om du ikke finner e-post adr hans kan jeg sende deg den på PM.

Kjell Iver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg og ei venninne skal også til Nepal i oktober. Vi har booka tur med ein operatør i Nepal som heiter Mountain Monarch (som eg har fått anbefalt). Ruta går via Renjo Pass, Gokyo Ri, Kalapathar, Everest basecamp, Island Peak. Ta kontakt om du vil ha meir info! Kanskje de vil bli med på same turen? :wink:

mvh Inger Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.