Gå til innhold
  • Bli medlem

Hodeskjerm mot vind/regn - erfaringer/typer?


lesko

Anbefalte innlegg

Jeg har truffet personer i fjellet med skjerm utenpå lua om vinteren. Tenker at denne hjelper mot både snøslaps og vind i øynene. Da jeg bruker briller mister jeg raskt "synet" når disse blir utsatt for både snø/regn. Selvsagt kan jeg bare tørke av brillene, men det er nesten alltid plagsomt.

Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med bruk av disse skjermene på hodet, og hva heter de/pris..? Eller er det bare tull å bruke slike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker kombinasjon av solbriller/goggles og snøskjerm ifra Bliz når det fokker/regner.

Slik skjerm ifra Bliz koster Kr. 289,-. Link: http://www.xxl.no/vintersport/utstyr/skibriller-sportsbriller/snoeskjerm-langrenn-1053143

Synes det funker sånn tålig. Utfordringen er å finne en grei plass til den når den ikke brukes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annet alternativ er et skjerm fra Casco. Den har glass i 3 fager og en oppbevaringsboks. Jeg bruker den mye på ski og den funker fint. Den dugger i 0-føre, men da vipper jeg den litt opp. For meg funker den bedre enn briller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker caps jeg både sommer og vinter. Funker mot sol samt vind og snø/regn. Bruker som oftest en buff under, deretter caps og så til slutt strammer jeg hettejakken godt rundt. Finnes en del slike capser som er laget i tynt materiale og som ikke suger vann, men husker ikke i farten hvilke merker som er aktuelle eller hvor man får kjøpt de.

/TH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg wiley x sg-1 briller i fjor. Tenkt som en mellomting mellom vanlig solbrille og slalåmbrille, men opplever plage med dugging. Har forsøkt å skjære bort noe av skumgummien rundt innfatningen i håp om at det skulle bli bedre, men nei.

Ja, det ante meg... Jeg har også sett litt på de brillene og jeg har konkludert med at de kom til å dugge :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.