Gå til innhold
  • Bli medlem

Pilketur til Tunhovd


skrols

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg skal en liten tur til Tunhovdfjorden å pilke i påsken med noen kompiser.

De gangene jeg har pilket der før, har vi bare fått røye og ørrett. Tenkte å bruke maggott som agn.

Noen som har andre tips til agn de vil dele? Eller god lokalkunnskap som kan være greit å vite før vi tar turen?

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer akkurat derfra nå, nesten bare mikrorøye denne gangen. Bedre tidligere i vinter. Ørret har jeg aldri fått, men har ikke vært der så mange ganger.

Isen har dårlig kvalitet i år så jeg anbefaler dere å gå til de plassene hvor det allerede har vært ferdsel. Husk ispigger i det minste.

Maggot er jo det de fleste bruker, men hvis man i tillegg fisker nær bunnen er det stor sjans for mange "kulepenner" så kanskje dere skulle prøve litt større agn som fks reker for å unngå de aller minste på kroken ? Husk å la krokspissen være fri.

Nå og utover fiskes det lengre opp i fjorden - Bustraumen og Storneset er kjente steder som du sikkert har hørt om. Kanskje øverst ut fra Tunhovdbrygga kan være aktuelt, men der har jeg aldri vært.

Ifjor påske var visst fisket katastrofalt dårlig så håper dere blir heldigere iår da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger:)

reker er kanskje greit å prøve da ja...

Det du sier om iskvaliteten... Er den så dårlig at en faktisk bør vurdere å gå utpå i det hele tatt? Må jo selvfølgelig se an når vi kommer opp uansett.

Det stedet vi pleier å gå til er ca 15 min gåtur på isen, og derfor blir jeg litt skeptisk hvis isen er dårlig. Kjipt å stå midt utpå fjorden hvis det plutselig smeller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine tilbakemeldinger:)

reker er kanskje greit å prøve da ja...

Det du sier om iskvaliteten... Er den så dårlig at en faktisk bør vurdere å gå utpå i det hele tatt?

Det er tynne islag med snø imellom, men sålenge det ikke slår til med mildvær og isen blir råtten og dere unngår steder med understrømmer og som nevnt ferdes hvor folk allerede har fisket ..men det er jo ingen skam å ta på seg flytevest og ta med tau da (Mange av de som isfisker går jo med flytedress på seg). Storneset burde være et trygt sted å prøve og skal fiskemessig være bra nå utover, men blir sikkert mye folk der. Lenger oppe er nok du mere kjent. Kjører du forbi XXL får du maggot for 19 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.