Gå til innhold
  • Bli medlem

utstyr fra REI på mindre enn 10 dager?


qwer993

Anbefalte innlegg

Annonse

Posten her i Norge har imponert meg i det siste. Knapt nokk sendt fra butikken, før den komme fram. Får jo ikkje tid til å glede meg lengre :D Men klapp på skuldrå til dei i posten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fire av sendingene mine fra USA kom på under en uke. Har en liggende nå. USPS-tracking viste at sendingen gikk fra Los Angeles 17.02, først i dag er sendingen registrert i tollen i Norge. Sjansen er stor for at du får sendingen innen ti dager, men det kan også ta en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Rei ikke har gitt deg er trackingnummer så er det bare å sende brukerstøtten deres en mail og etterspørre det.

Mine 2 siste ordrer ble tok hendholdsvis 12 og 5 dager å få sendt... den første ble sendt rett før jul, noe som sikkert gjorde at det gikk litt treigere enn vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom Rei ikke har gitt deg er trackingnummer så er det bare å sende brukerstøtten deres en mail og etterspørre det.

Mine 2 siste ordrer ble tok hendholdsvis 12 og 5 dager å få sendt... den første ble sendt rett før jul, noe som sikkert gjorde at det gikk litt treigere enn vanlig.

De sier jeg får et trackingnummer når orderen er behandlet, og det er den ikke ennå, så jeg får vel vente å se....

5 dager fra REI i usa er jo veldig bra, så jeg lever i håpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen tro på Posten Norge, og liten tro på USPS...

Masse dårlige erfaringer, og jeg har jobbet i Posten.... 8)

Har vel ikke stor tro på Posen jeg heller, men det ser jo ut til at mange erfarer at det er mulig å få levert varer fra usa på mindre enn ti dager. Om USPS betyr postvesenet i usa, så er vel ikke de involvert i en sending fra REI? Det er vel heller fraktselskaper ala UPC etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, godt å høre at det kan være en mulighet.

4x4: Hvor lang tid tok sendingen din?

Eg har ikkje bestillt fra Rei. Har kun handlet fra dealextreme.com (1uke ca fra dei sende , hong kong)

Eg bestilte ein gps fra malfix bortpå østlandet. Den kom på ca 1døgn. Som regelt har posten brukt 1 uke på å sende noe fra oslo til vestlandet. Ein kamerat sendte kamera sitt til oslo, fekk det igjen når det hadde gått 52t. Så her gjorde vell canon og posten jobben sin kjappt. Eller har supermann begynt i posten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er oftest at pakkene blir liggende i Oslo hos Posten.(Hvis de sendes med en befrakter som bruker Posten i Norge)

For å få fortgang kan man da sende en mail til [email protected] og gi dem fullmakt til å fortolle/ordne moms.

Da slipper man å vente på fullmaktsbrev via post.. Funker fint, og fremskynder som regel leveransen betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mottar idag sendingen nøyaktig 7 døgn etter at jeg bestilte på Rei. Sendingen gikk med Fedex uten sporing, og selve frakten tok 2-3 døgn, ikke medregnet helgen. Rei brukte 2-3 døgn på å pakke og sende. Fedex leverer forøvrig dette rett på døren, men frakten var dyr $60.

Det er mulig å ringe Posen Privatfortolling og spørre om sendinger fra utlandet er ankommet uten å ha trackingnummer. Posten søker på navn, og det er mulig selv å hente pakken på Alfaset i Oslo dersom man har dårlig tid. Dette kan visstnok spare inn 3-5 døgn.

For sendinger over 1000kr kan man sende fortollingsfullmakt med navn adresse og fødselsnummer til privatfortolling slik at dette ligger klart når sendingen ankommer. Dette kan spare flere dager der posten må etterspørre informasjon fra importør (deg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.