Gå til innhold
  • Bli medlem

biltema 17616 farlig kokeapparat?


djem

Anbefalte innlegg

Jeg har et kokeapparat fra bilteam. art.nr 17-616. Jeg har brukt dette til å varme opp mat totalt to ganger og jeg regnet med at det skulle tåle en del mer bruk forsatt, men når jeg tok en titt på plastikken på innsiden så jeg at den hadde boblet opp og smuldret sammen når jeg tok på den. Jeg skrudde av plastikk dekslet og tok et bilde av skadene. Som dere kan se så er det vesentlige varmeskader på plastikken der den ligger inntil ventilen, mens lengre oppe der den ligger inntil luftehullene ved dysa så er det mye mindre skade. Det lukter også gass av apparatet hvis jeg lar det stå på gasstanken med ventilen skrudd igjen, noe som øker min misstanke om en lekkasje, muligens fra o-ringen som ligger mot gassflasken. Siden plastikken ikke har tatt fyr så er jeg litt redd for at den muligens inneholder klor eller annet flamme kvelende middel som vil være usunt for meg å puste inn (plastikken er ikke merket). Bør jeg anse dette apparatet som farlig? Kjenner jeg biltema rett så lar de meg nok bytte den inn mot en ny, men vil en ny være noe anderledes eller bør jeg kaste hele driten?

post-7464-133474679437_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke tro at det skal være slik.

Mulg det blir noen slike skader med en gang og så ikke noe verre. Vil ikke tro det er krise i så tilfelle.

MEr å tenke på hvis det lukter gass av den.

Ville tatt den med ned og fått de til å se på den.

Er det enkelttilfelle så kan du jo bytte. Er det et problem de kjenner godt så ville jeg valgt et annet produkt.

Jeg har primus derfra art 17-607 og den har det ikke vært noe tull med så langt. Brukes dog bare på lettvekts sommerturer. Ellers på året brukes Omnifuel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kokeapparat fra bilteam. art.nr 17-616. Jeg har brukt dette til å varme opp mat totalt to ganger og jeg regnet med at det skulle tåle en del mer bruk forsatt, men når jeg tok en titt på plastikken på innsiden så jeg at den hadde boblet opp og smuldret sammen når jeg tok på den. Jeg skrudde av plastikk dekslet og tok et bilde av skadene. Som dere kan se så er det vesentlige varmeskader på plastikken der den ligger inntil ventilen, mens lengre oppe der den ligger inntil luftehullene ved dysa så er det mye mindre skade. Det lukter også gass av apparatet hvis jeg lar det stå på gasstanken med ventilen skrudd igjen, noe som øker min misstanke om en lekkasje, muligens fra o-ringen som ligger mot gassflasken. Siden plastikken ikke har tatt fyr så er jeg litt redd for at den muligens inneholder klor eller annet flamme kvelende middel som vil være usunt for meg å puste inn (plastikken er ikke merket). Bør jeg anse dette apparatet som farlig? Kjenner jeg biltema rett så lar de meg nok bytte den inn mot en ny, men vil en ny være noe anderledes eller bør jeg kaste hele driten?

Det var jo dette apparatet som erstattet den forrige modellen som ble kalt tilbake p.g.a. at plasten som holdt gassboksen smeltet så jeg ville vel tatt det med tilbake og fått pengene igjen. Tror faktisk at det burde gå uten kvittering til og med. Hvis ikke er dett jo en fin gave til direktoratet for samfunnsikkerhet og beredskap :D

http://www.siste.no/Innenriks/article2192856.ece

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.