Gå til innhold
  • Bli medlem

Kollektivtrafikk Jotunheimen vinter


Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest PaperCut
Gjendesheim a? Bare påska det går buss dit?

Når jeg var på Beitostølen nylig fortalte noen at det går en form for beltebiltransport over til Gjendesheim sørfra, men jeg vet ikke når de evt. går.

Er det noen som vet mer om disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Når Valdresflya er åpen så er det noen av valdreseksperssens busser som går over til Gjendesheim. Påsken er det en stund siden det var brøytet og jeg ville ikke vært for sikker. Sjekk evt. om det går noe fra Gudbrandsdalen.

Beltebil over Valdresflya til Gjendesheim? Det går til Bygdin, men har aldri sett at den går over til Gjendesheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på Beitostølen nylig fortalte noen at det går en form for beltebiltransport over til Gjendesheim sørfra, men jeg vet ikke når de evt. går.

Er det noen som vet mer om disse?

JVB har rute fra Beitostølen til Bygdin, se. http://www.jvb.no

Det er ingen organisert rute over til Gjendesheim fra Beitostølen. Valdresflya brøytes og åpnes normalt til 15. april. Et alternativ er å ta Valdresekspressen fra Oslo via Fagernes/Tyinkrysset til Tyin, beltebil derfra til Fondsbu/Eidsbugarden, for så å ha et fint utgangspunkt derfra. Tyin-Eidsbugarden = 19 km på ski over isen, i weaselsporet eller over Steinbusjøen/Øyangen til Utsikten og ned til Eidsbugarden/Fondsbu. Alternativt til sjølbetjeningshytta på Thomashelleren eller Yksendalsbu. Det er bare å velge !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut
Hei,

Når Valdresflya er åpen så er det noen av valdreseksperssens busser som går over til Gjendesheim. Påsken er det en stund siden det var brøytet og jeg ville ikke vært for sikker. Sjekk evt. om det går noe fra Gudbrandsdalen.

Beltebil over Valdresflya til Gjendesheim? Det går til Bygdin, men har aldri sett at den går over til Gjendesheim.

Beklager, det er jeg som rotet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.