Gå til innhold
  • Bli medlem

kortefeller


rasto

Anbefalte innlegg

Har brukt kortefeller ( syntetisk fra åsnes) i 1 måned hver dag og nå ser de ut å være utslite. Er det vanlig at de sliter ut så fort. ( har vært ganske forsiktig med dem).

Fin dag til alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Umiddelbart synes jeg dette høres ut som en reklamasjon. Ville i alle fall ha snakka med leverandøren, hva som er forventet. Har mye erfaring med langfeller og også noe med kortfell, og mine har holdt lenger enn dine, uten tegn til slitasje. Men vet ikke hvor mye du har brukt de, eller i hvilket terreng, snøtype, etc..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enorm forskjell på slitasjen om ein går på hardt, isete underlag og i laus nysnø. På hardt, isete underlag ville eg ikkje vera overraska om fellene er slitt heilt ned på nokre få mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enorm forskjell på slitasjen om ein går på hardt, isete underlag og i laus nysnø. På hardt, isete underlag ville eg ikkje vera overraska om fellene er slitt heilt ned på nokre få mil.

Sjølvsagt er det stor forskjell avhengig av underlag, men eg meiner no likevel at det høyres litt rart ut. Eg brukar dei i stor grad på vindblåst snø, med miks av laussnø og is. Men er vel greit å være forsiktig for Åsnes i anslaget sitt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeldnes gikk vel en 480 mil på disse, med 150 kg på slep, over forblåst og hardpakket snø. Mistenker at det er skriveleif hos Åsnes og reklamasjon hos deg. Mandagsprodukter forekommer nok dessverre alltid fra tid til annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt dem mest på gode snøskare, men litt av is var det og.Km. stand på dem er cca 50mil men sikkert ikke mer enn 60.

Men førs og fremst må jegg lege til rette at med -utslitne mente jeg ikke ødelagte, men at de ikke holder sitt mål lengre.

Takk for svar alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.