Gå til innhold
  • Bli medlem

Tur i Vinterfjellet. Trenger noen tips :)


Anbefalte innlegg

Hallo, jeg og et par kamerater skal på en skitur nå i påskeferien.

Planen var og gå fra brokke til Lysebotn, vi regner med å Bruke heile påskeferien på dette, ta ås god tid og ikke stresse :)

Det jeg lurer på da, Siden jeg har ikke gått veldig mye på skiturer i fjellet før (Utenom Preparerte løyper og Hytte til Hytte)

så jeg lurer på om vanelige langrennski fungerer greit og om hva jeg må tenke på Ang Valg av telt,?

Og om det er noen som vet om vilke båter som går ut Fjorden der om vinteren ?(Hvist der går noen båter ut der da :o Regner med det siden de må jo få seg mat og diverse der inne)

Takker og bukker får svar 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du sliter med vanlige langrennski utenom løypene, spesielt hvis det er løs snø.

Fjellski med stålkanter er absolutt å anbefale.

Både om det og om telt står det side opp og ned om her på forumet, bruk søkefunksjonen!

Selv bruker jeg Åsnes Amundsen ski og et Fjellheimen extrem-telt. Teltet du velger må være 4-sesongers slik at det ikke revner eller liknende dersom det blåser opp.

Har ikke vært der du skal, så der kan jeg ikke hjelpe dessverre :)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler heller å slutte turen på Ådneram, selv om det blir litt kortere.

Området ned til Lysebotn er ikke noe veldig til ski-område, selv om det er en del folk som går ned til f.eks Flørli og tar båten derfra.

Ellers gjelder nok tipset du fikk over. Skikkelige ski (med stålkant) og et godt telt. Alternativet er selvfølgelig å bare overnatte på hytter. Det burde gå greit å legge ei løype fra Brokke og videre bare med overnatting på turistforeningens hytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.