Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske i Sølensjøen/Sølna


Stig J.

Anbefalte innlegg

Annonse
Har vurdert en tur til Sølensjøen med kano og fiskestang i begynnelsen av august. Hvordan er det å fiske med sluk eller flue i sjøen og i elva Sølna? Hvilke fisk får man vanligvis der?

I Sølensjøen er det bra med ørret, sik og gjedde. Sølna er ei fin lita ørretelv med gode kulper hele vegen. Har fått ørret på kiloen i en kulp nedenfor Lille Sølensjø :P I august kan det være varmt, og da er det vanskelig.. Best med fiske tidlig morgen og sen kveld på den tiden av året. I sjøen er det bare å kaste. Mye gjedde i innløpsoset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert en tur til Sølensjøen med kano og fiskestang

Først: Sølensjøen og Fiskevollen er et sjarmerende sted. For "fjellklatrere" er Rendalssølen (Sølentoppen) en perle med vid utsikt.

Jeg har fisket litt fra båt der. Ørreten - og røya spesielt - holder til mest i sørenden. Der elva renner ut i nord er det iallfall gjedde og abbor og gjedda der er mer velsmakende enn lavlandsgjedda. Ellers har jeg fått harr på wobbler. Sik er det en god del av, den tar vel på flue, men jeg har aldri fisket den - og det fins lake.

Hvis noen ønsker å leie hytte på Fiskevollen, vet jeg om en utleier. Ta kontakt på pm isåfall. Er ikke strøm, mener å huske det var mobildekning. Var der sist i 2007.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.