Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes Storetind


Klaus61

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å gå til innkjøp av skiutstyr hovedsaklig til toppturer, men også for å kunne gå med. Det er ikke aktuelt å gå med tung sekk. Kun oppakning for dagsturer.

Er det noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Åsnes Storetind, linken binding og scarpa T4 støvler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du burde ha en binding som komplementerer egenskapene til Storetind og t4. Storetind (og t4 til en viss grad) kombinerer egenskapene til en randoski og en fjellski (har stivhet og bredde til å kunne kjøres med, kombinert med at den har smørelomme og er smal nok til å gå i fjellet med). Linken er en kjørebinding, så skal du ha denne burde du heller montere den på en randoski (som gjerne kan være breiere enn Storetind). Min anbefaling blir Voile 3-pin (med vaier og oppbygning). Når du tar av vaieren er den fin å gå med på anmarsjen til fjellene og når du skal kjøre ned setter du på vaieren og bindingen blir mye stivere. Da vil du ha et oppsett som er perfekt for toppturer med lange anmarsjer, med og uten overnatting, du vil faktisk kunne bruke dette som fjellski (og jaktski mtp. flyten skiene har).

Men spørsmålet er om det er dette du vil ha? Du skriver toppturer, kun som dagsturer uten tung opppakning. Da ville jeg heller anbefale deg å ta noen rene randoski av større bredde (og stivhet om du vil) kombinert med en kjørebinding med gåfunksjon og stivere sko (Scarpa T2 f.eks.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.