Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose; Fjällräven Silhuett


Anbefalte innlegg

Jeg skal skifte ut min gamle (og trange) sovepose. Jeg sover noe urolig, og er avhengig av å kunne bevege beina, ligge i "fosterstilling" osv. for å sove skikkelig. Derfor vurderer jeg nå en sovepose som heter Fjällräven Silhuett M5. Denne holder til mitt bruk med tanke på temperatur, evt. med ekstra lakenpose ved tidlig vår og sen høst. Men problemet er at jeg aldri har prøvd en slik pose; bare lest om og sett på. Kan liksom ikke bare hoppe ned i en sovepose i butikken.. :wink: Så da spørs det om noen av dere andre har erfaringer med slike soveposer..? Er det så god plass som Fjällräven skryter av..?

Nevnte pose koster 1299,- hos Skandinavisk i Torggata, Oslo. Den finnes også i varmere utgaver (også dun), og som ren sommerpose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Blir vel noenlunde det samme som Ajungilaks "egg-shape". Har ikke prøvd Fjällrevens, men i Ajungilak er det en del bedre plass.

Har selv sett mange som har "prøvd" posen i butikk. Skader vel ikke å spørre betjeningen, om det ikke er så mange andre kunder i butikken, om du kan få prøve den!? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men problemet er at jeg aldri har prøvd en slik pose; bare lest om og sett på. Kan liksom ikke bare hoppe ned i en sovepose i butikken.. :wink:

Det må du vel kunne gjøra. Bare ta den med inn i prøverommet :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da var den på plass; Fjällräven Silhuett M5. Denne soveposen har MYE mer plass innvendig enn "normale" poser, og jeg kan ligge i fosterstilling om jeg vil. Vekten er 1,5 kg, noe som jeg mener ikke er avskrekkende for en 3-sesongpose. Viktigere å ligge godt enn å spare noen gram 8)

Blir spennende å teste den ute i det virkelige liv i høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.