Gå til innhold
  • Bli medlem

Spektakulær filmsnutt frå Sunnmørsalpane


Qme

Anbefalte innlegg

Annonse

Nei, det var det ikke.

Plukker du like ukritisk fakta ut av konteksten i klimatråden din?

"Harald Stene 12 days ago

Fantastisk! Kan du fortelle litt om prosjektet? Utstyr, bruk osv... "

"Leif Johan Holand 7 days ago

Vi bruker et kamera system som heter Cineflex V14 HD, vi setter det på et Eurocopter 350B3. Vi kan fly og filme i 220 til 240 km/t. Systemet er helt stabilt enn hvor fort vi flyr :) Kan brukes til TV, Film og Corporate markedet"

Skal vi tolke svaret i sin rette kontekst, er det altså fremtidige turer som kan brukes i forbindelse med nevnte formål, sannsynligvis per kontrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Essem, jeg liker å sette fokus på ting som er viktige for mèg, akkurat som du drar frem ting som er viktige for dèg. Individualisme, personlige preferanser og alt det der. Du kaller det tåpelig, resten av verden kaller det frihet til å sette spørsmålstegn. "Burde vi gjøre dette bare fordi vi kan?". Du setter det samme spørsmålet i problematikken rundt klimakampen, men skal du ha ett gram troverdighet med i sekken hjelper det lite å kalle andres spørsmål tåpelige fordi du ikke kan svare skikkelig for deg der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke mulig å nyte bildene å la det bli ved det.

Må man ha "politiske" motiver/baktanker ved alt?

Har fyren/firmaet lyst til å tjene noen kroner på et fantastisk opptak, så la dem for guds skyld få tjene de kronene.

Dette blir simpelthen helt meningsløst Fjellbukken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener vel heller "det er sosialt akseptert å brenne av litervis med olje for estetikk"?

Det vil ikke virke meningsløst når det til slutt viser seg at vi svidde av alle oljereservene på planeten innenfor en kort 200års periode fordi vi helt og holdent mangler selvkontroll, kritisk gangsyn og evne til å skille mellom viktig og uvesentlig bruk. Hele samfunnet er avhengig av olje med produkter innen klær, såpe, mat, transport, skjønnhet, friluftsliv, gadgets m.m. Men klart, er du født før 60 tallet er sjansen liten for at du vil få oppleve slutten på gull eraen vi har levd i siste 60 år...

Opptakene er kjempefine, bevares, men hva skal de brukes til? Jeg sjekket Fuglefjellet som er firmaet bak og de lever av å promotere forurensende industri, derfor lurte jeg på om utslippene fra disse opptakene ikke ble laget for andre grunner enn for å promotere fremtidige utslipp, som igjen skal reklamere for industriutslipp...? Dokumentarene Project Home og Planet Earth har brukt samme teknologien, men de brukte den i det minste for å fremme folks bevisshet hvordan vi har ødelagt mye av kloden og hvor viktig det er å ta vare på det om er igjen.

http://www.abc.net.au/science/crude/

Anbefaler deg å ta en kikk på denne om du har tid, "The documentary in parts" er klippene som ses etterhverandre for kontinuitet. Filmen oppsumerer greit vårt forbruk, og hvor mye vi har igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Essem, jeg liker å sette fokus på ting som er viktige for mèg, akkurat som du drar frem ting som er viktige for dèg. Individualisme, personlige preferanser og alt det der. Du kaller det tåpelig, resten av verden kaller det frihet til å sette spørsmålstegn. "Burde vi gjøre dette bare fordi vi kan?". Du setter det samme spørsmålet i problematikken rundt klimakampen, men skal du ha ett gram troverdighet med i sekken hjelper det lite å kalle andres spørsmål tåpelige fordi du ikke kan svare skikkelig for deg der og da.

Du prøver å lage en diskusjon av et ikke-tema. Jeg kaller det tåpelig når du trekker inn noe som ikke har med saken å gjøre. Jeg kan ikke se at det jeg skriver i en tråd om klima, skal ha noen relevanse i denne tråden her. Send en e-post til han som har laget filmen om du er så interessert i å vite hva som var bakgrunnen for filmingen. Det er det eneste jeg har uttalt meg om. Tok jeg feil så skal jeg mer enn gjerne beklage det, for jeg setter pris på folk som bidrar med spektakulære filmer og bilder av rene idealistiske motiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.