Gå til innhold
  • Bli medlem

årets reinsjakt,,,


jarle

Anbefalte innlegg

noen som fikk noe?? eller ble dere for ofte offer for "fjelldukens fare"??

om noen trenger en reinsjakt-kompis neste år, er det mulig eg kan stille... studenter har vel ikkej så mye å gjøre...

har selv vært millimetere fra skuddsjangs i njardarheim, etter noen timer av mitt livs første storviltjakt,,, artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde fri dyr i Knutshø.

Fikk tak i bukken etter 8 dagers jakt. En bra bukk, men oppdaget under slaktinga at den hadde ei kule fra et tidligere avfyrt skudd i den ene framfoten. Synd at folk ikke bryr seg mer om human jakt, enn at de ikke bryr seg mer om dyret når det er skadeskutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du var vel tidligere på jakt enn meg da,,, vi hadde vel en 8-10 kort, inkludert et fritt, som eg kunne brukt... men brunstbukk smaker som kjent høgg,,,

som folkehøgskoleelev gjelder det å ikkje legge seg ut med lærer'n :wink: artig var det lell... det kommer flere år, og det kommer hjorte-, rådyr-, elg-, bever-, reve- og seljakt,,, hehe,,, det var en fantastisk måte å debutere som jeger på. vi fikk to dyr, og med litt erfaring hadde eg kanskje fått et tredje. noe som ville vært nesten uforskammet... i årets reinsjakt har eg ikkej løsna skudd på annet enn en dorull, men det er da noe... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Brukte du kortet ditt på et såret dyr??? Hvorfor ikke skyte det sårede dyret (melde fra, ta kjøttet) og så skyte ett til?

Fordi jeg heller vil ta ut skadede bukker, og la de store, friske bukkene gå i avl. I og med at kjøttet og skinnet var uskadet, så jeg ikke noen grunn til å la bukken gå som skadd dyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.