Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøhule leies ut


yalla

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Rekner med det er han som tilbringer mye tid på Haukeli... :roll: Han har haiket med meg engang, artig og pratsom type :lol:

Veldig pratsom, skal bli spennende å se om de har klart å plukke opp noe fornuftig som kan brukes på tv.

EDIT: Noe av det som skrives i reklameteksten bør kanskje tas med en neve salt, han sover ikke i snøhuler hele året. Men han tilbrakte faktisk en vinter i en tunnelmunning på Haukelifjell da noe var galt med hytta/skuret hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmen omtales som en dokumentarfilm. Jeg er skeptisk. Et debattinnlegg på aftenposten.no fikk meg til å stusse:

Også regissøren har gjort dårlig research. Plottet i denne (liksom ekte?) dokumentaren er at snøhulemannens mor er død. Hun har testamentert leiligheten sin til han som er verdt ca 800 000 kr, men på den betingelse at han ikke selger den, men flytter til byen og lever et normalt liv. Mao et eksistensielt valg for snøhulemannen mellom frihet og penger. BARE så synd at arveloven forhindrer dette; livsarvinger har rett på minst 2/3 av arvemassen begrenset oppad til 1 mill per livsarving, såkalt pliktdelsarv. Det er bare eiendeler UTOVER dette som arvelater kan råde over i testament. Ettersom pliktdelsarven her utgjør over halvparten av verdien av leiligheten er testamentsbetingelsene ikke gyldige med den konsekvens at leiligheten tilfaller snøhulemannen uansett hva han velger å gjøre. Dette er pensum på første semester på jusstudiet og kan neppe kalles finjuss....derimot dårlig research.

Gleder meg uansett til å se filmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulemannen er hovedsak i A-magasinet fra fredag.

Den hulemannen er ekstremt PR-kåt til å være en einstøing som har valgt et ensomt liv i villmarka fremfor fellesskapet.

Aner vi en ny Lars Monsen her ?

Bokutgivelse neste år ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hulemannen er ekstremt PR-kåt til å være en einstøing som har valgt et ensomt liv i villmarka fremfor fellesskapet.

Aner vi en ny Lars Monsen her ?

Bokutgivelse neste år ?

Det skal vel sies at promoteringen håndteres av mannen som har laget filmen. Hulemannen selv er alt annet er PR-kåt slik jeg kjenner ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vel sies at promoteringen håndteres av mannen som har laget filmen. Hulemannen selv er alt annet er PR-kåt slik jeg kjenner ham.

Da vil jeg påstå at du ikke kjenner ham særlig godt, for det kreves et visst ego å la seg eksponere slik i media som denne karen legger opp til nå. Hvis han virkelig ønsket å være i fred så hadde vi aldri hørt noe om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hulemannen er hovedsak i A-magasinet fra fredag.

Har lest artikkelen, ...10 sider spekket med bilder og tekst, arti å lese. Han heter forøvrig Sverre Nøkling, er 59 år og kommer opprinnelig fra Hjelmeland i indre Rogaland.

Skal bli arti å se filmen, håper han blir framstilt på en positiv måte, som den ekstreme friluftsentusiast som han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg påstå at du ikke kjenner ham særlig godt, for det kreves et visst ego å la seg eksponere slik i media som denne karen legger opp til nå. Hvis han virkelig ønsket å være i fred så hadde vi aldri hørt noe om han.

Vel, i snart 30 år har vi heller ikke hørt noe fra ham, bortsett fra et portrett i lokalavisa. Hadde han vært ute etter oppmerksomhet hadde han sikkert fått det til for lenge siden.

Mye fint kan sies om livsstilen her, men selv om han er en mester i resirkulering, så hjelper ikke det stort når alt skrotet han drar til fjells blir liggende igjen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.


Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.