Gå til innhold
  • Bli medlem

Turbukse med eller uten bukseseler?


straume

Anbefalte innlegg

Annonse

Kommer vel litt an på kroppsfasong og bruksområde.

De av oss som ikke lengre har en utpreget "timeglassfasong" er ofte mest komfortable med bukseseler :D

Selebukser gir deg også mulighet til å velge ei vid bukse som gir mye lufting ved behov.

Min Bergans Rauland som jeg bl.a. bruker til skigåing og de fleste vinteraktiviteter har adskillige tommer overmål i livet.

Dette gir meg også store muligheter til å variere mellomlag, ei tjukk fleecebuksa (eller 2 om ønskelig) får plass uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er antageligvis smak og behag, men siden jeg ikke har noe erfaring med bukseseler på fjelltur spør jeg.

Er det best med eller uten bukseseler? Jeg prøvde Trollveggen idag, og den virket veldig behagelig.

Etter min smak er seler det beste - jeg har selv Norrøna Trollveggen. Jeg er veldig fornøyd med den.

Jeg har skrevet om den tidligere: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=13600&highlight=

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg går for bukseseler.

Noen gode erfaringer med Trollveggen? Eller noen andre anbefalinger?

Klipper inn det jeg linket til:

Tenkte jeg skulle slå et slag for Trollveggen. Har hatt Proshell-varianten i et år nå og er utrolig fornøyd. Men det bør vel legges til at jeg i hovedsak har brukt den høst/vinter/vår.

- Den har stretch som gjør at den er nydelig å bevege seg i

- Bukseseler

- Softshell over hoften, så den puster bra, på ryggen er softshell-kanten lav, slik at en ikke svetter ihjel når en bærer sekk

- Hendige stikklommer på brystet

- Lett og slitesterk(hittil)

- Selv om den er ganske smal rundt beina får jeg den fint utenpå telemarkstøvlene mine, har også god plass til flere lag under

- Avtagbare innvendige gamasjer er kjekt

- Forsterket på knær/rumpe/innsiden ved anklene

- Glidelåser langs hele benet, god lufting

- Toveis glidelås foran gjør at en kan tisse uten å ta av seg selene.

Jeg er veldig fornøyd, anbefaler denne.

- LM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler at du går til en stor sportsbutikk og prøver de modellene de har. Ikke se på merke eller prislappen, men finn den buksa som passer best til deg og din kropp. Deretter kan du se på prisen og om det er et spesielt merke du heller vil ha framfor et annet. God passform er det aller viktigste!

Jeg gjorde det på denne måten sist jeg kjøpte bukse. Og - hurra! - den buksa som jeg syntes var best på var billig også! Selv om jeg trodde jeg skulle kjøpe Norrønna da jeg gikk inn i butikken....

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.