Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan bør en som svetter mye kle seg ?


kenny28

Anbefalte innlegg

Har du prøvd Brynje og Alcima?

Noen som har gjort seg noen erfaringer og tør sammenligne disse to?

Jeg har brynje, men den begynner å bli temmlig hullete(altså, større hull/rifter i nettingen) og tenkte å skaffe meg nytt.

Er stor fan av ull og Aclima virker som et godt alternativ.

- LM

Poenget mitt var at så lenge helsetrøya er i ull og/el. synt, og IKKE bomull så er det fine maskina. Kun prøvd Brynje super thermo over/under, samt artic. Veldig fornøyd med disse. I framtia blir det Aclima pga ull samt forsterkning nakke/skulder mtp. bæring av sekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen fordel med forsterkningene på skuldrene er mindre gnaging, samt det samme på knærne og albuene. Har hatt rimlige såre knær etter dager på skytebanen med mye opp og ned på knær og albuer. Et gjennomtenkt godt plagg 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare slutte meg til alle som bejubler Aclima ullnett. Veldig bra plagg. Jeg svetter også over gjennomsnittet mye, men ullnettingen transporterer bra unna, og føles ikke klam mot kroppen.

Å droppe skaljakka når det ikke er vått eller blåser mye er jeg også enig i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svetter også lett. Skulle jeg anbefale bare et undertøy anbefaler jeg også ullnett (har Aclima), uansett årstid. Ved veldig høy aktivitet fortrekker jeg meraklonnetting (Brynje eller Aclima er like gode etter min mening).

Om våren, sommeren og går jeg mest med en supertynn ulltskjorte (Smartwool eller Icebreaker), med en skjorte av synt-stoff over (de kan være vanskelige å få tak på, jeg har en fra North-Face). Skjorta er rimelig vindtett, tørker utrolig fort, men samtidig luftig. Tynn bokser av ull (holde varmen vitale steder), samt en tynn vindtett bukse (Fjellreven) holder passe temperatur på beina.

Jeg regulerer varmen med å stadig ta av og på halser (buff, ullhals) og fingervanter/votter. Er man i farta bør en heller holde seg litt for kald enn for varm. Har også med ekstra varme klær for rast (dunjakke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

Løfter denne tråden, det er vel fortsatt noen her inne som svetter mye :)

Har brukt en slikt trøye fra Salomon; Grid HZ

https://www.fjellsport.no/salomon-grid-hz-m-black.html?gclid=EAIaIQobChMIvaaOnYLX3wIVFcayCh2fBQbBEAQYASABEgJzX_D_BwE

som innerste lag nå i fra +3 til -5 og en luftig jakke i fra Patagonia.

Dette funker fint. Trøya suger til seg svetten fra kroppen.   

Kommer til å kjøpe en til for å ha som bytte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.