Gå til innhold
  • Bli medlem

Primussamletråd


runegutt123

Anbefalte innlegg

Jeg betalte litt over 1000 kr for begge. Billig, men ikke røverkjøp slik jeg ser det. Har ikke lyst til å røpe hvor jeg kjøpte disse, da karen skulle kikke etter om det fantes mere. Mumlet noe om at han hadde hatt noen svarte bokser, og de het visst Ranger :D

Prisen er grei, og noen hemmeligheter må man da få ha i fred.

Jeg har 8R så det greier seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har du forsøkt å lodde noe med loddelampa?

Nei, har så vidt bare fått lekt meg med denna. Skal teste ut å lodde, men glemte igjen objektet som skal loddes sørpå.

Solrikioo

- Selger de 8r på forsvarsbrukt?

Reginol

- Behold hemmeligheten du, jakten er alltids bedre enn fangsten :D . Så forresten de svarte primusene slik ut http://www.optimusstoves.com/seen/optimus-products/products/katadynshopconnect/optimus-outdoor-kocher/optimus-hiker/?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare se bort ifra min anelse om at der er den nye Hiker. :D

Siden de er stuet bort så kan det være nermest hva som helst. Jeg gjetter på 111C, siden de har nesten svarte kasser.

Skal selv sjekke ut den lokale sportsforetningen i morgen, kanskje de har noe på lur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Er den litt skjelden? Det var ikke jeg klar over.

Da kan jeg si at jeg er den heldige eier av en stille og svært rentbrennde 111C :D

Jeg kjøpte min på Coop obs! for rundt 15 år siden.

Den har ikke så masse samlerverdi for meg. Kunne sikkert vurdert å tatt den i inbytte mot en mer moderne, mindre og lettere type av kvalitet hvis noen er interessert. Minuset på tur er at den veier litt nemlig.

Bildet er tatt for to dager siden med 4-takts mijøbensin på tanken på full fres :)

post-8458-133474771684_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Er den litt skjelden? Det var ikke jeg klar over.

- Tja, man ser den ikke særlig ofte på Ebay, Finn, eller andre seteder jeg har lett. Som sagt har jeg kun sett den to ganger i hele mitt liv. Er mulig jeg tar feil, men for meg er den eksotisk sjelden ja. :)

Lurer på hvor mye den tanken rommer? Altså på Zippoen.

Må jo ha egen ryggsekk for den lighteren der :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det en Phoebus 625?

Samme lurer jeg på. Alle de russiske har enten fargen lyseblå eller rød, og ikkeno tysk skrevet på. Men neihehehei , dette er en Phoebus. se på håndtaket.

Kanskje jeg tar feil og de har kopiert rett av på håndtaket. :D

Eier faktisk en rød Szmel <-produsent "humle på russisk" <- navn på den, eller nr 4. Desverre kan jeg ikke vise den siden jeg har glemt den igjen sørpå. :D

Men forstår hvorfor tvilen er der, bare se her http://www.spiritburner.com/fusion/showtopic.php?tid/1194/post/new/# Den er nermest identisk, men pumpen og noen deler er veldig avslørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det en Phoebus 625?[/quote

Ja det er det. Skal visstnok ta både parafin og bensin, men ettersom det står "Nur Für Petroleum" får det greie seg med det. Dette er egentlig en østerrisk militærprimus, og nummeret på den ser ut til å være et natonummer, men jeg er ikke sikker.

Jaggu har ikke russerne kopiert denne også :shock: Jaja, kvalitet kjenner de tydeligvis :)

post-9147-133474771746_thumb.jpg

post-9147-133474771752_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Nå vet jeg ikke om du prøver å være ironisk eller ei.

Dette er garantert fra godeste Austerreich.

Men jeg har et spørsmål om Enders. Hvorfor inni hampen er ikke alle 9060 N stillebrennere. Imens den det står 9060 på er identisk med den det også står 9060 N, og indgen av dem er stillebrennere?!?!?!?

Er det bare noen som har forveksla kassene med hverandre eller er 9060 og 9060 N den samme?

En vits om Enders er vell at alle Enders er kalt 9060. Dette fodi de nermest har identiske navn 9060, 9060 N, 9061, 9061 D, 9063 osv.

Edit- Gode bilder forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent å se sluttsummen du :). Pleier å ta seg opp de siste timene. Kalles sniping. Får litt følelsen av at primusmarkedet har tatt helt og holdent av. Alltid noen som byr opp mot 2k for hva som helst, og det ofte.

Tror det finnes et par av den sorten der på det norske markedet også. "Ranger 10 altså".

Edit- Reginol fant en et sted i Norge tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hau ja! Helt meningsløs høy pris for en totalrenovert primus uten veske. Ser ut som mange utenlandske samlere mister vettet så fort det blir lagt ut en av Ranger utgavene. Selv har jeg bestemt meg for å ta til takke med de jeg klarer å få kjøpt her på berget. Er man bare tålmodig dukker det meste opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.