Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintertur på Sørlandet


Nobody

Anbefalte innlegg

Jeg bor i Kristiansand, og har har lyst på en tur på 2 dager i 9. Skal gå sammen med en kammerat!

Det vi lurer på er om det er noen som har noen forslag til turer her på Sørlandet, helst ikke mer enn 15 mil fra Kristiansand. Og vi vil helst inn på en litt øde plass, steder det sjeldent er folk. Kanskje helst i skogen, og eventuelt i nærheten av et vann (isfiske).

Noen som har noen erfaringer fra området rundt her eller noen anbefalinger?

Mvh

Martin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner dårlig med øde steder under fjellgrensa i Agder-fylkene. Selv liker jeg utrolig godt Setesdalsheiene; sommer som vinter. Går du vekk fra turstien er du ALEINE viss det er det som er målet. Ikke noe voldsom trafikk på turiststiene heller.

Har du bare 2 dager til rådighet ville jeg kanskje anbefalt å prøve Taumevatn i Sirdalen. (1 mil nord for Ådneram i Øvre Sirdal) Dette er et flott område i et "snillt" terreng. Fin aure i vannet og flott natur.

Er du på utkikk etter den virkelige storfisken i sommer, kan du sende meg en PM så kan jeg kanskje gi deg noen brukanes tips for området :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner masse fine plasser uten å dra helt til topps i Sirdal eller Åseral, synes jeg.

Sånn som det er nå, er det vel mer snø nærme kysten også.

Selvfølgelig finner du ikke ødemark, men mye flott natur og helt sikkert muligheter for isfiske.

Hva med f.eks å starte i Evje-traktene og så videre inn på heia enten mot øst eller vest?

Da har du kort kjøring, relativt kort for å komme vekk fra folk, og du kan holde deg i skogen om det blir dårlig vær..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.